کد خبر: ۲۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار به خصوص مادرانی که سه ماه دوم ویا سوم بارداری هستند، کودکان زیر ۳ سال و افرادی که از دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آنفلوانزا واکسن برای افراد در معرض خطر شامل کارکنان درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، مراکز دامپزشکی و نیروی انتظامی و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران پیوند کلیه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شیوع بیماری آنفلوآنزا تا فروردین هر سال ادامه دارد و بهترین زمان تزریق واکسن این بیماری مهر است و دو هفته طول می‌کشد تا ایمنی بدن تامین شود.


مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: بیماری ویروسی آنفولانزای فصلی به سرعت قابل انتقال به دیگران است از همین رو حفظ بهداشت فردی مهمترین راهکار پیشگیری از این بیماری است.

نهبندانی با بیان اینکه استفاده از وسایل مشترک همچون لیوان و حضور طولانی مدت در محیط‌های دربسته نیز می‌تواند زمینه ابتلا به این بیماری را فراهم کند، گفت: احتمال شیوع این بیماری در کلاس درس، مهد‌های کودک، مدارس شبانه روزی، مجتمع نگهداری و مراقبت از معلولان و سالمندان افزایش می‌یابد.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه قبل از شروع فصل سرما توزیع واکسن آنفولانزا در میان گروه‌های پُرخطر آغاز می‌شود، ادامه داد: در مهر واکسن آنفولانزا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود تا در مدت سه هفته که زمان برای اثر گذاری و ایمنی زایی واکسن نیاز است فصل سرما آغاز نشده باشد.

نهبندانی افزود: افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار به خصوص مادرانی که سه ماه دوم و سوم بارداری هستند، کودکان زیر ۳ سال و افرادی که از دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.



منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین