کد خبر: ۲۱۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
نامه شدیداللحن ترامپ به پلوسی؛
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان این کشور ضمن غیرقانونی خواندن استیضاح خود که قرار استرأی گذاشته شود، به وی هشدار داد که تاریخ درباره کسانی که برای انجام این استیضاح تلاش می‌کنند، قضاوت خواهد کرد.
ناطقان: ترامپ در این نامه سرگشاده که یک روز قبل از رأی‌گیری استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده، تصریح کرده است: «این [استیضاح] چیزی جز یک تلاش غیرقانونی و تک‌حزبی برای کودتا نیست و بر اساس شواهد موجود، به‌شدت شکست خواهد خورد. شما تنها به دنبال [براندازی] من به عنوان رئیس‌جمهور نیستید، بلکه علیه کل حزب جمهوری‌خواه تلاش می‌کنید. همچنان که شما به این بازی استیضاح ادامه می‌دهید، تاریخ درباره شما سخت قضاوت خواهد کرد.»

وی در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: «من هیچ شکی ندارم که مردم آمریکا، تو [نانسی پلوسی] و دموکرات‌ها را در انتخابات آینده پاسخگو خواهند کرد. آنها به همین زودی انحراف شما از مسیر عدالت و سوءاستفاده شما از قدرت را فراموش نخواهند کرد.»

هفته گذشته «جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بندهای طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وی را به «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» متهم کرد.

روز جمعه نیز هر دو بند مطرح شده برای استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» با 27 رأی مثبت در برابر 17 رأی منفی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد تا روند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به مرحله رأی‌گیری برسد؛ مرحله‌ای که فردا چهارشنبه انجام خواهد شد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را آغاز کردند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین