کد خبر: ۲۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
بسیاری از کشورها تا به حال به فکر ایجاد یک ارز مجازی برای دوری از تحریم‌های آمریکا افتاده‌اند. مقامات کره شمالی در اواخر سپتامبر تصمیم خود را برای انتشار یک ارز دیجیتال اعلام کردند. به گفته متخصصان، هدف آنها دور زدن تحریم‌های آمریکاست.
 ناطقان:  به نقل از اویل پرایس، رئیس جمهور ایران پیشنهاد داد یک ارز مجازی برای مسلمانان ایجاد شود تا راهی باشد برای مقابله با سلطه اقتصادی آمریکا.

 حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نوزدهم دسامبر در یک کنفرانس اسلامی در مالزی از کشورهای مسلمان خواست همکاری‌های مالی و تجاری خود را تقویت کنند و وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهند.

 به گفته روحانی تحریم های اقتصادی آمریکا اصلی ترین ابزار سلطه طلبی آمریکا و آزار کشورهای دیگر است. روحانی پیشنهاد ایجاد یک سیستم بانکداری و مالی مخصوص را بین کشورهای مسلمان داد که در آن از ارزهای داخلی این کشورها برای تجارت استفاده می شود. طبق گزارشات رسیده روحانی پیشنهاد ایجاد یک ارز مجازی را هم در همین راستا داده است.

 روحانی گفت:« دنیای اسلام باید اقداماتی برای نجات خودش از سلطه دلار آمریکا و رژیم مالی این کشور طراحی کند».

 سران کشورهای بزرگ مسلمان مثل ترکیه، قطر و مالزی میزبان هم در این کنفرانس حضور داشتند در حالی که عربستان و پاکستان حاضر نشدند.

این ایده رئیس جمهور ایران تا الان تنها مورد حمایت مالزی قرار گرفته است. این اولین باری است که ایران و ترکیه به دنبال فرصتی برای ایجاد یک جایگزین برای دلار آمریکا هستند.

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به طور واضح از سازمان همکاری های اسلامی انتقاد کرد و گفت این سازمان ارتباط دهنده کشورهای مسلمان است ولی نشان داده که چندان عملگرا نیست. وی همچنین تاکید کرد که کشورهای مسلمان نیاز دارند بر یک سیستم مالی اسلامی تمرکز کنند و پیشنهاد ایجاد یک کارگروه خاص را در این زمینه داد.

 بسیاری از کشورها تا به حال به فکر ایجاد یک ارز مجازی برای دوری از تحریم‌های آمریکا افتاده‌اند. مقامات کره شمالی در اواخر سپتامبر تصمیم خود را برای انتشار یک ارز دیجیتال اعلام کردند. به گفته متخصصان، هدف آنها دور زدن تحریم‌های آمریکاست.

 ونزوئلا یکی از آشکارترین نمونه‌های کشورهایی است که سعی می کنند تحریم های آمریکا را با ارز مجازی خود کنار بگذارند. ارز مجازی پتروی ونزوئلا که در فوریه 2018 راه اندازی شد، اولین ارز مجازی ملی دنیا با پشتوانه نفت است.

 
منبع: تسنیم
برچسب ها: ارز ، اسلام ، مجازی ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین