کد خبر: ۲۱۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه گسترده گوشت منجمد به بازار طی روزهای آینده خبر داد
ناطقان:  سید یاسر رایگانی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ آذر ماه، تعداد ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده که از این میزان تعداد ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده به حوزه بهداشت و درمان و ۶۲ هزار پرونده به قاچاق کالا و ارز اختصاص دارد که در مجموع به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

رایگانی به تعداد پرونده‌های ورودی به واحدهای اجرای احکام اشاره کرد و گفت: ۳۰۳ هزار و ۶۵۷ پرونده بوده و تعداد ۲۹۰ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است. مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی ۵ هزار میلیارد ریال بوده است و همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

وی با اشاره به پرونده تخلفات حوزه کاغذ گفت: ۲۰ پرونده تخلفات حوزه کاغذ در سراسر کشور تشکیل شده است که از این تعداد ۸ پرونده محکوم شدند و برای سه پرونده حکم برائت صادر شد و دو پرونده نیز به دادستانی ارسال شد.

او ادامه داد: برخی از متولیان کاغذ با جعل سربرگ در حدود ۳۰ تا ۴۰ نشریه در تهران کاغذ این نشریات را با نرخ دولتی دریافت و به نرخ آزاد به فروش می رسانند و گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه این افراد در حال رسیدگی است.

رایگانی با اشاره به اینکه فرد اصلی متخلف حوزه کاغذ شناسایی شده است، افزود: فرد اصلی متخلف حوزه کاغذ ممنوع الخروج و روند رسیدگی به پرونده او در دست اقدام است.

وی همچنین درباره تغییرات قیمت گوشت اظهار کرد: در حوزه گوشت با توجه به کاهش حدود ۴۵ درصدی قیمت دام زنده این انتظار می رود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد اما کاهش قیمت گوشت آنگونه که در دام زنده شاهد آن بودیم رخ نداده است.

رایگانی تصریح کرد: طی چند روز آینده گوشت منجمد به بازار عرضه می شود و بخش زیادی از قیمت گوشت را در بازار پوشش می دهد و امیدواریم دلالان این حوزه نیز اجازه دهند قیمت گوشت به نرخ واقعی بازگردد.

وی گفت: مهمترین رای صادره سازمان تعزیرات در این مدت در حوزه کالا و خدمات مربوط به متهم پرونده گرانفروشی در یزد بود که به ۱۱۱میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. در استان تهران نیز فردی به اتهام حمل کالای قاچاق به ۵۹۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات به طرح کنترل بازار در شب یلدا نیز اشاره کرد و گفت: تعداد هزار اکیپ و گشت ویژه در سراسر کشور اعزام شدند و ۶هزار ۵۲۸ مور بازرسی در استان ها انجام شد. هزار و ۸۳ واحد در طرح ۶روزه شب یلدا دارای تخلف و ۲ هزار و ۸۸۴ واحد بدون تخلف شناسایی شدند و هزار و ۸۲۴ واحد صنفی بعد از تذکر به اصلاح بدون تشکیل پرونده اقدام کردند.‌

وی ادامه داد: در این طرح ۱۸۰۵ واحد متخلف به ۱۴۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

رایگانی با بیان اینکه پس از سهمیه بندی بنزین گشت های ویژه در سطح شهر تهران برگزار شد، تاکید کرد: با فراوانی میوه ای که در کشور وجود دارد در تامین میوه مشکلی نداریم امیدواریم دلالان اجازه دهند تولیدکننده و کشاورز واقعی به سود خود برسند و مصرف کنندگان نیز با قیمت واقع به میوه خود را تامین کند.‌

او به پرونده های استانی که در سال جاری به آنها رسیدگی شده نیز اشاره کرد و افزود: در استان بوشهر از یک فروند لنج باری و لنج صیادی حدود ۲۳۶ هزار و ۶۰۰ هزار لیتر مواد سوختی کشف و با توجه به محرز بودن قاچاق سوخت، متخلفین به ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند، همچنین ۹۹ هزار و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت کشفی ضبط شد.

رایگانی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی برای حدود یک میلیون و ۷۴۶ هزار لیتر گازوئیل به مبلغ صد میلیارد ریال محموله قاچاق وصول شد. در استان ایلام ۴ محموله قاچاق دام زنده کشف و ۶۵۵ رای دام به ارزش ۸ میلیارد ریال با توجه به مشخص نبودن مالک به نفع ستاد اجرایی فرمان امام مصادره شد.

وی با اشاره به کشف ۱۷۷۶ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در همدان گفت: قاچاقچی به پرداخت ۱۸ میلیارد ریال محکوم شد.

رایگانی در ادامه افزود: در استان مرکزی عامل قاچاق ۱۲۸ طاقه پارچه شناسایی و محکوم شد. همچنین در استان البرز یک دستگاه خودروی آمریکایی توقیف و در بازجویی مشخص شد از یک شرکت کارگزاری در تهران خریداری کرده است و پس از دستگیری اعضای شرکت مشخص شد تعداد ۱۷ دستگاه خودروی فاقد مدارک گذر موقت با اعتبار تردد یک ساله کشف شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه این دومین پرونده فروش خودروهای گذر موقت است با تاکید بر ممنوع بودن واردات هر نوع خودروی خارجی به کشور ممنوع گفت: شک نداشته باشید خودروهایی که با قیمت پایین تر تبلیغ و به فروش می رسند مجوز قانونی ندارند و به این مساله دقت داشته باشید.

رایگانی از کشف ۲۳۸ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت_گاز یارانه ای در هرمزگان خبرداد و گفت: محموله قاچاق ضبط و متهم به جزای نقدی در حق دولت به مبلغ ۳۸ میلیارد ریال محکوم شد.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان از یک دستگاه خودروی کامیون کشنده ۵۱۵ کیسه ۲۵ کیلوگرمی مواد صنعتی کشف و متهم به جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی از دستگیری قاچاقچی ارز در استان فارس خبر داد و گفت: از متهم که قصد خروج از کشور را داشت ۷۴ هزار پوند انگلیس، ۴ هزار دینار بحرین، ۸۰ هزار کرون سوئد، ۱۲ هزار کرون نروژ، ۳۸ هزار ریال عربستان کشف شد.

وی درباره پرونده های بررسی شده در شهرستان های استان تهران گفت: ۱۹ پرونده قاچاق ارز، پوشاک، پارچه، سوخت و پتو به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال توسط مراجع قضایی در شهرستان های استان تهران تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی همچنین درباره قاچاق آهن ضمن هشدار به خریداران آهن آلات به ویژه در شهر تهران گفت: در بازار آهن شاهد اتفاقات تلخی هستیم. به صورت نمونه تنها در یک محموله ۳۰ تنی آهن ،۶ تن کم فروشی شد و به خریداری که پول ۳۰ تن آهن را پرداخت کرد، ۲۴ تن آهن تحویل داده شد.

رایگانی خبر از استقرار شعبه ای در بازار آهن را داد و گفت: به زودی و از نزدیک بر تخلفات بازار آهن نظارت خواهد شد. پلاک ماشین هایی که اقدام به حمل آهن آلات می کنند به صورت خلاف واقع ثبت و پلاک های جعلی است و از پلیس راهور خواهشمندیم همکاری لازم را داشته باشند تا هویت واقعی این افراد مشخص و از تخلفات بازار آهن جلوگیری شود.

وی درخصوص گرانفروشی و قیمت های بالای تعرفه های پزشکی گفت: از هموطنان تقاضا دارم هر کالایی را که خریداری می کنند از کوچکترین گرانفروشی نگذرند و نسبت به گرانفروشی، قیمت درج شده روی کالا و عددی که فروشنده اعلام می کند حساسیت نشان دهند.‌

وی درباره تعرفه های پزشکی گفت: ویزیت پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص کاملا مشخص است و اگر پزشکی تقاضای وجه اضافه می کند پرداخت نکنند و اگر مجبور به پرداخت وجه شدند، ما آماده‌ایم که توسط سامانه ۱۳۵ این موارد را رصد می کنیم. از آغاز سهمیه بندی بنزین همکاران ما روزانه با ۱۰۰ نفر از کسانی که شکایت خود را ثبت می کنند تماس می گیرند.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین