کد خبر: ۲۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
میر گفت: بنابر آمار تاکنون در سطحی حدود ۳ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان هرمزگان صورت گرفته است.
ناطقان: محمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر دسته جاتی از ملخ‌های صحرایی از سمت هند و پاکستان به کشور ما وارد شدند و به صورت پراکنده در استان هرمزگان ریزش‌هایی داشتند که مبارزه با آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: بنابر آمار تاکنون در سطحی حدود ۳ هزار هکتار اراضی مرتعی استان هرمزگان مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

میر ادامه داد: طی این ماه و ماه آینده دسته جات جدیدی از ملخ صحرایی از سمت دریای سرخ و شبه جزیره عربستان وارد کشور می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، با ورود دسته جات جدید ملخ صحرایی از نوار ساحلی دریای سرخ و شبه جزیره عربستان فاز اصلی مبارزه آغاز می‌شود که با وجود پیش بینی امکانات و ادوات مورد نیاز جای هیچ گونه نگرانی نیست.

متوسط اعتبار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ازای هر هکتار ۵۰ هزارتومان است

وی متوسط اعتبار مبارزه به ازای هر هکتار را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر برآورد‌های سازمان فائو مبنی بر سطح مبارزه برای فاز تهاجمی هجوم ملخ‌ها در ماه‌های دی و بهمن رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به کشور بیان کرد: با توجه به ضرورت نیاز به اعتبارات جدید به منظور مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی، ریاست سازمان در صحن علنی مجلس گزارشی اعلام و از نمایندگان مجلس تقاضا کرد که جدای از بودجه جاری سازمان، در صورت نیاز تزریق بودجه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز به اعتبارات جدیدی برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی نداریم، بیان کرد: تا زمانی که وارد مرحله فاز اصلی مبارزه نشویم، همچنان از بودجه جاری سازمان مبارزه صورت می‌گیرد.

میر در پایان با اشاره به اینکه فاز قبلی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بود، تصریح کرد: براساس پیش بینی‌های سازمان فائو، دسته جات بسیار بزرگی از ملخ‌ها در حال عبور از کشور هستند که به احتمال زیاد طی چند روز آینده بخشی از ملخ‌ها در هنگام عزیمت به کشور عربستان در ایران فرود خواهند آمد که در صورت تحقق این امر مبارزه در حجم بیشتری صورت می‌گیرد.
برچسب ها: مبارزه ، ملخ ها ، آفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین