کد خبر: ۲۱۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برای فراهم کردن مقدمات سفر زائران کشورمان به حج تمتع، هیأت مسکن حج به عربستان اعزام می‌شود.
ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با گرامیداشت نهم دی‌ماه گفت: نهم دی، روز بصیرت و حمایت از انقلاب اسلامی و دفاع از راه و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) است.

وی افزود: ملت مسلمان ایران در نهم دی ماه با حضور باشکوه خود مشت محکمی به دهان دشمنان انقلاب و نظام اسلامی کوبیدند و اعلام کردند برای همیشه روی پای خود می‌ایستند و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهند داد.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: ملت ایران درنهم دی ماه، پایبندی خود را به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی اعلام کرده و باردیگر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) و مقدسات و شعائر دینی بیعت دوباره‌ بستند و حمایت‌شان را از راه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) به جهانیان اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته درحوزه‌های فرهنگی و اجرایی برای فراهم شدن مقدمات عملیات حج ۹۹ اشاره کرد و گفت: برنامه‌های حج، یکی پس از دیگری در حال انجام است و به زودی هیأت مسکن حج به عربستان اعزام خواهد شد. امیدواریم امسال نیز خداوند حجی آرام و همراه با قبولی را برای زائران جمهوری اسلامی رقم بزند.

در ادامه این جلسه علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت روز نهم دی‌ را روز بیعت مجدد ملت و جریان‌های انقلاب اسلامی با ارزش‌های دینی و ولایی دانست و گفت: در این روز دشمنی دشمنان با نظام ورهبری آشکار شد. امروز اتحاد و همدلی همه جریان‌ها بسیار مهم است و امیدواریم این مناسبت‌ها و روزها سبب تقویت همدلی بیشتر در سایه رهبری و ولایت شود.

وی در ادامه سخنان خود به مباحث اجرایی حج ۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اینک در حوزه‌های مختلف کارهای اجرایی دنبال می‌شود و همکاران ما در حوزه مسکن برای اعزام آماده شده‌اند تا با شرایط و نگاه جدید مسکن را اجاره کنند، امیدواریم کارشان را با دقت انجام دهند و مسکن مناسبی را برای حجاج ایرانی تامین کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حوزه تغذیه و تدارکات، کارها به خوبی پیش می‌رود، در حوزه تغذیه به دنبال اجاره هتل‌های خودپخت هستیم و امیدواریم تعداد این هتل‌ها را افزایش دهیم تا تنوع برای زائران ایجاد کنیم. امسال آسیب‌شناسی حج را در کارگروه‌های ۲۰ گانه انجام داده‌ایم و برای برطرف شدن این آسیب‌ها کمیته‌ای را در این خصوص راه‌اندازی کرده‌ایم تا وارد حوزه اجرایی شده و اشکالات تکرار نشوند.

سپس حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عتبات سازمان حج و زیارت، از آخرین روند اعزام زائران به عراق و سوریه گزارش داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی و جدول مشخص شده، زائران ایرانی در زمان تعیین شده به شهرهای زیارتی عراق و سوریه اعزام می‌شوند و تاکنون جای نگرانی وجود نداشته و همچنان این اعزام‌ها به صورت هوایی انجام می‌گیرد.

اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این جلسه به بررسی اهم اقدام‌های صورت گرفته در کارگروه‌های ۲۰ گانه آسیب‌شناسی حج ۹۸ پرداخت و گفت: جلسات این کارگروه‌ها برگزار و نتایج آن در حال نهایی شدن است و پس از انجام تحلیل‌ها در خصوص اجرایی شدن آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

همچنین در این جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی کردن سند تعالی حج مورد بحث قرار گرفت و آقای محمدحسین رضایی مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در خصوص تدوین این سند گزارشی ارائه کرد و قرار شد برای بررسی بیشتر این سند جلسات دیگری برگزار و نتایج آن اعلام شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین