کد خبر: ۲۱۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
انتشار خبر ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا که تنش‌های میان تهران و واشنگتن را به اوج خود رساند، قیمت نفت را تا 69.20 دلار در هر بشکه بالا برد.
ناطقان: به نقل از رویترز، با تقویت ارزش ین ژاپن و اوراق قرضه پس از ترور فرمانده ارشد نظامی ایران در حمله هوایی در عراق که تنش‌ها میان آمریکا و ایران را شدت داد، قیمت نفت در بازارهای جهانی نزدیک به 3 دلار افزایش یافت.

تاجران پس از شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که فردی پرنفوذ در ایران بود و هشدار رهبر ایران به انتقام، ترسیدند.

بیشترین نوسانات در بازارهای نفتی بود بطوریکه نفت برنت 4.5 درصد افزایش یافته و تا 69.20 دلار در هر بشکه افزایش یافت که بالاترین سطح از زمانی که تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر مورد حمله قرار گرفت، به شمار می‌رفت.

 نفت برنت با 2.35 دلار افزایش و 68.60 دلار در هر بشکه  و هر بشکه نفت خام امریکا با 1.87 دلار افزایش 63.05 روز جمعه را به پایان بردند.

سلمان احمد، تحلیلگر بازار گفت: «تنش‌های ژئوپلتیکی به روی میز بازگشته و این چیزی است که می‌تواند مشکلاتی برای دارایی ها ایجاد کند.»

«آنچه مهم است این است که در چند روز آینده، این موضوع چگونه پیش رود. این به واکنش ایران و پاسخ آمریکا بستگی دارد.»

ایران یک انتقام سخت را متعهد شده است. نیروی قدس و نزدیکان شبه نظامی آن توانایی‌های زیادی برای پاسخ دادن دارند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین