کد خبر: ۲۱۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
در گزارش زیر، چند عادت افراد پربازده را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید آن‌ها را در زندگی‌تان در نظر بگیرید و شانس بهتری برای موثر بودن در شغل‌تان داشته باشید.
ناطقان: این روز‌ها در شرایطی قرار داریم که افراد زیادی به دنبال کار مورد علاقه خودشان هستند. تقاضای بالای کار و کم بودن جایگاه‌های شغلی باعث شده رقابت بر سر پیدا کردن شغل بسیار فشرده و زیاد باشد. به همین دلیل صاحبان مشاغل به دنبال افرادی هستند که بتوانند با حقوق مناسب، بیشترین بازدهی کاری را برایشان داشته باشند.

در این بین، هر فرد جویای کار با بالا بردن قابلیت‌ها و توانایی‌های خودش می‌تواند شانس بیشتری برای تصاحب یک شغل داشته باشد. با در نظر گرفتن این نکات، شناسایی عادت‌های افراد پربازده و تمریناتی که آن‌ها انجام می‌دهند، به شما کمک می‌کند یک شغل مناسب پیدا کنید و به بخشی از اهدافی که در زندگی دارید، برسید. در ادامه این مطلب، چند عادت افراد پربازده را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید آن‌ها را در زندگی‌تان در نظر بگیرید و شانس بهتری برای موثر بودن در شغل‌تان داشته باشید.

از ایده‌های موفق الهام بگیرید
‌ساده‌ترین راه برای حل یک مشکل یا طرح یک ایده، الهام و اقتباس از یک ایده موفق موجود است. به دنبال ایده‌های جالبی باشید که دیگران با موفقیت از آن‌ها بهره برده‌اند، سپس آن‌ها را کمی تغییر دهید، با هم ترکیب کنید، کاربردش را عوض کنید و آن‌گاه به عنوان ایده یا راهکار خودتان ارائه دهید. فکر نکنید همه چیز را خودتان می‌توانید اختراع و ابداع کنید یا با نشستن در اتاق و به فکر فرو رفتن می‌توانید ایده‌ای بدیع بیافرینید، راه ساده‌تر و موفق‌تر آن است که در جست وجوی ایده باشید. ایده‌های موفق را شکار کنید.

یادتان باشد ایده‌ها به سمت کسی هجوم می‌برند که به جست وجوی آن‌ها عادت دارد. رویکرد ادیسونِ معروف، تمایل به جست وجوی ایده‌ها در طیف جالبی از زمینه‌ها و ترکیب آن‌ها در یک چیز جدید بود. اگر ادیسون را فرد موفق و مخترع تاثیرگذاری می‌دانید، از رویکرد او پیروی و از گوش‌ها و چشم‌هایتان نهایت استفاده را بکنید و از دنبال کردن ایده‌های نو نترسید.

خواب منظم داشته باشید
اهمیت اساسی دارد که برنامه خواب منظمی داشته باشید. هشت ساعت خواب در طول شبانه‌روز، پویایی مغز شما را بالا می‌برد. این را هم باید در نظر بگیریم که یک خواب منظم باید ساعت شروع و اتمام مشخصی هم داشته باشد.

یک خواب منظم باعث می‌شود شما به فردی سحرخیز تبدیل شوید که هر روز راس ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شود و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید زمان خود را بهینه‌سازی کنید و یک برنامه پربازده برای خود بسازید. پس در حالی که بقیه مردم هنوز در خواب ناز هستند، شما می‌توانید در حال انجام فعالیت‌های سازنده با هدف قدرتمند کردن ذهن و بدن‌تان برای روزی که در پیش رو دارید، باشید.

از هیچ کس نترسید
در حالی که باید همیشه به رقیبان خود احترام بگذارید، مهم است که نترس باقی بمانید و از استعدادتان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. نترس بودن هم عادت افراد پربازده است که در بیشتر مواقع برای آن‌ها هدیه‌هایی به همراه آورده است.

موفقیت را با شادی بسنجید نه با پول
رضایت شغلی، مزایا و توانمندسازی، نکات کلیدی است که امروزه برای یک شغل خوب مد نظر افراد است. این موضوع همچنین نشان دهنده جهشی است که در نگاه افراد به وجود آمده طوری که میزان موفقیت‌شان را جور دیگری اندازه می‌گیرند. تعریف موفقیت در کسب پول بیشتر، شما را بی‌وقفه به سمت تلاش برای به دست آوردن مقادیر بیشتر هل می‌دهد، بدون این که در واقع هیچ گاه رضایت واقعی به دست بیاید.

این روش تفکر می‌تواند بازدهی شما را حتی کمتر کند، پس حتما یک تصویر واضح و مشخص از موفقیت برای خودتان تعیین کنید و بدانید معنای دقیق آن برای شما چیست؛ سپس این عادت افراد پربازده را در خود ایجاد کنید.

خودتان را با کار‌های سخت به چالش بکشید
بدون دست‌یابی به رشد شخصی، نمی‌توانید در زندگی موفق شوید. این نیز به نوبه خود نیازمند تمایل به قبول و انجام چالش‌های سخت است. تنها از طریق حل مسائل می‌توانیم یاد بگیریم و مهارت‌های ضروری را بیاموزیم و همین مهارت‌ها ما را برای دستیابی به موفقیت تجهیز می‌کنند. با به چالش کشیدن خود و روبه‌رو شدن با وظایف سنگین، همین طور می‌توانید دیدگاه خود درباره احتمالات درون زندگی را نیز تغییر دهید.

به نظرات دیگران و انتقادات سازنده گوش کنید
نظرات مثبت می‌توانند حال شما را بهتر کنند و برای رسیدن به موفقیت به شما روحیه بدهند، اما نباید فراموش کنید که توانایی پاسخ گویی به انتقاد‌های سازنده است که به شما قدرت می‌دهد بهتر به هدف‌های خودتان دست یابید. هر چه باشد، این نوع نظرات به جای این که تنها بر نقاط قوت‌تان تمرکز کنند، نشان می‌دهند که در کدام زمینه‌ها باید بهبود پیدا کنید. می‌توانید با تمرین و پیشرفت، نقاط ضعف خود را هدف بگیرید که این باعث می‌شود به فردی قوی‌تر و انعطاف پذیرتر تبدیل شوید.

سخت‌تر از آدم‌های اطراف‌تان کار کنید
در شرایطی که تنها می‌توانید میزان تلاش‌های خودتان را در دستیابی به اهداف‌تان کنترل کنید، مهم است به یاد داشته باشید که موفقیت هر فردی وابسته به افراد اطرافش نیز هست. به عنوان مثال، زمانی که برای یک هدف یا جایزه با دیگران در حال رقابت هستید، باید از هر چه در توان دارید مایه بگذارید و از هیچ اقدامی فروگذار نکنید تا موفق شوید. انجام این کار وابسته به سطح تعهد شماست، زیرا تعهد به این که از دیگران سخت‌تر کار کنید از نیروی درونی شما سرچشمه می‌گیرد.

اطرافیان تان هم باید هدف مشابهی داشته باشند
داشتن یک گروه از دوستان با شخصیت‌های متفاوت و متنوع چیز خوبی است، اما ضروری است افراد درون دایره اجتماعی شما نگرش مشابهی به کار و موفقیت در زمینه تخصصی‌شان داشته باشند. به عنوان مثال اگر دوستانی دارید که تمایل دارند تمرکز شما را از کار دور کنند، ممکن است در نهایت نیاز باشد که بین نگه داشتن سبک زندگی فعلی و تلاش برای موفقیت، یکی را انتخاب کنید.

اگر فکر کم رنگ کردن نقش افراد از زندگی‌تان برای شما ناخوشایند است، از خودتان بپرسید آیا یک دوست حقیقی، اهداف بلندمدت تان را با باز داشتن شما از دستیابی به موفقیت به خطر می‌اندازد یا خیر؟ همیشه به یاد داشته باشید شما میانگین پنج نفر از اطرافیان تان هستید و احاطه شدن با افراد عالی، عادت افراد پربازده است که تاثیر شگرفی بر موفقیت آن‌ها دارد. این نکات به منزله قطع ارتباط با دیگران نیست بلکه درباره سطح بندی اولویت هاست.

از شکست‌هادرس بگیرید
حقیقتی که وجود دارد این است که شکست‌ها در عین تلخ بودن، بهترین آموزگار برای آموختن درس‌های با ارزش زندگی هستند. البته بیرون آمدن از تجربه‌های ناامید کننده در حرف، ساده‌تر از عمل است.

این کار نیازمند توانایی رمزگشایی درس‌هایی است که می‌توانیم از هر شکست بیاموزیم تا بتوانیم آن‌ها را در آزمون‌های پیش رو در مسیر موفقیت به کار بگیریم. با روبه‌رو شدن با مشکل و شناسایی این که اشکال کار کجاست، می‌توانید قدم‌های موثری به سمت اطمینان از این که این اشتباهات را دوباره تکرار نخواهید کرد، بردارید.

نگرش مثبت داشته باشید
بعضی افراد ترس از شکست را عاملی کلیدی در وضعیت روحی افراد تلقی می‌کنند. باید دقت کنید این گونه طرز فکر با احتمال بیشتری شما را از دستیابی به موفقیت باز می‌دارد. در عوض، بهتر است فعال باشید و در هر زمینه‌ای که می‌خواهید فعالیت کنید، دیدگاه مثبتی در پیش بگیرید.

رضایت را دشمن خود بدانید
یکی از بزرگ‌ترین موانع در برابر موفقیت در بلندمدت، خشنودی از خود است که می‌تواند به سادگی بعد از دریافت نظرات مثبت و دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت بروز یابد. باید در تلاش باشید تا از این دستاورد‌ها به عنوان سکوی پرش خود استفاده و خود را دوباره با نیروی مضاعف به هدف متعهد کنید.

به عنوان مثال کریستیانو رونالدو را در نظر بگیرید، او با وجود این که به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شده است هنوز هم خودش را متعهد به انجام تمرینات بدنسازی سخت روزانه می‌داند که مشوق بهبود شخصی است.

بدنتان را سالم نگه دارید
بر اساس فلسفه راه ورزشکاران، روش‌های زندگی متفاوتی هستند که می‌توانند تعادل میان تناسب اندام و پویایی ذهنی را حفظ کنند. مطالعات زیادی وجود دارند که رابطه این دو را اثبات کرده اند و به وضوح مشخص است تمرینات ورزشی به طور منظم بازده مغز را بهبود می‌بخشند.

تجملات را حذف کنید
قانون قربانی کردن می‌گوید شما نمی‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید؛ مگر این که حاضر باشید در عوض چیزی را از دست بدهید. پس باید حاضر باشید که زندگی تجملاتی و بسیاری از دارایی‌هایتان را قربانی موفقیت در کارتان کنید. اما متمرکز بر هدف اصلی خودتان باشید و از این نترسید که در راه رسیدن به هدف تان هزینه‌ای هم پرداخت کنید.

آدم موفق بیشتر تلاش، تحقیق و مطالعه می‌کند و دور کار‌های غیرضروری را که با هدفش در تضاد است، خط می‌کشد. اما اگر احساس کردید چیزی که برای هدف تان در حال قربانی شدن است، ارزش‌های مسلم زندگی مثل خانواده و انسانیت است، بدانید هدف تان را اشتباه انتخاب کرده اید. هدف خوب باید انعطاف پذیر باشد و با ارزش‌های مسلم زندگی در تضاد نباشد.

نقش مدیران در بازدهی شغلی
موفقیت شغلی و بازدهی بیشتر را نمی‌توان فقط از جانب کارمندان دید بلکه زمینه و بستر آن باید در ساختار یک سازمان هم وجود داشته باشد. نقش مدیران در این میان بسیار پررنگ است. چند راهکار در این زمینه توصیه می‌شود:

ایجاد انگیزه‌های اقتصادی؛ یک گرایش طبیعی در مدیریت وجود دارد که به شدت بر انگیزه اقتصادی کارمندان رده‌های بالا تمرکز دارد. با این همه، کاملاً قابل درک است که اگر انتظار دارید کارمندان رده‌های پایین به موفقیت شرکت متعهد باشند، بهتر است ایجاد انگیزه اقتصادی برای آن‌ها را نادیده نگیرید.

گرفتن بازخورد؛ توانایی فراهم آوردن بازخورد منظم و مفید از کارمندان برای تشویق آن‌ها، نه دلسرد کردن‌شان، اساس یک مدیریت مؤثر به شمار می‌رود. البته این موضوع به آن معنا نیست که بازخورد همواره مثبت باشد، این اصلاً مدیریت درستی نیست. هدف این است که اصل ارتباط برقرار باشد.

توجه به شخصیت مستقل کارمندان؛ احترام؛ یک انگیزه‌دهنده ساده، اما قدرتمند است و در مقابل، همتای ناخوشایندش یعنی بی احترامی، اثر متضادی دارد. هنگامی که کارمندان احساس کنند صادقانه مورد احترام قرار می‌گیرند و همواره بدانند که این کار تضمین شده است، بسیار علاقه‌مندتر خواهند بود که در مسیر موفقیت شرکت گام بردارند.

اطمینان از آموزش‌های مناسب مدیران؛ بیشتر شرکت‌ها روی آموزش مدیریت سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، در حالی که توجه بسیار کمتری به سرپرست‌ها و مدیران میانی دارند. متاسفانه در بیشتر شرکت‌ها رده‌های بالاتر شغلی آموزش‌ها و موقعیت‌های پیشرفت بیشتری نسبت به رده‌های ابتدایی دریافت می‌کنند که باعث دلسردی رده‌های میانی می‌شود.

بروز به موقع احساسات؛ هیچ چیز در مدیریت قابل کسب نخواهد بود اگر از تحسین و قدردانی هنگامی که نیاز است، ممانعت کنید. قدرشناسی اغلب انگیزه قدرتمندتری از پول است. این مقایسه ممکن است در رده‌های بالا، با افزایش پاداش‌های نقدی که برای افزایش بازدهی کارمندان انجام می‌شود، کمتر درست باشد و بیشتر بر بازدهی عموم کارمندان تاثیر بگذارد.

تضمین رفتار مدیران بالارتبه؛ هیچ چیز روحیه کارمندان را سریع‌تر از این تضعیف نمی‌کند که ببینند مدیران بالارتبه طوری رفتار می‌کنند که احترام‌آمیز نیست. همچنین موارد اندکی وجود دارد که از یک مدیر ارشد که کارمندان را تشویق می‌کند، انرژی بیشتری به کارمندان بدهد. وقتی مدیری به وعده خود عمل می‌کند، به سرعت در همه جا اطلاع‌رسانی می‌شود!

همکاری کارمندان؛ در نهایت، بیشتر کارمندان بخشی از تیمی هستند که به آن تعهد دارند، نه فقط عضوی از یک سازمان. توسعه و حفظ یک رویکرد مدیریت پایدار که مولد وفاداری متقابل اعضای گروه است، پیوند کلیدی در فرایند بهره‌وری است. این همان موضوعی است که با توجه به آن می‌توان به افزایش روز به روز بهره‌وری دست یافت.
برچسب ها: عادت ها ، موفقیت ، شغلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین