کد خبر: ۲۱۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
دولت روسیه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در سفر به دمشق، با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.
ناطقان: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در سفر به دمشق، پایتخت سوریه، با «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت پوتین در این دیدار به اسد گفته است که راهی طولانی برای احیای حاکمیت در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور طی شده است.

بر اساس این گزارش، پوتین در چند پایگاه نظامی ارتش روسیه و سوریه نیز حضور یافته و در خیابان‌های دمشق نیز گشت‌زنی کرده است.

پسکوف در این مورد گفت: «پوتین به چشم خود نشانه‌‌های آرامش و احیای زندگی عادی در خیابان‌های دمشق را مشاهده کرد.»

کرملین همچنین اعلام کرد اسد در این دیدار از مسکو بابت همکاری با دمشق در نبرد با تروریسم قدردانی کرده است.

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه هم اعلام کرد اسد و پوتین در جریان بازدید از یک مرکزی نظامی روسیه در دمشق، گزارشی از وضعیت کنونی نبرد دریافت کرده‌اند.

 

به گفته پسکوف، پوتین قرار است بعد از این سفر، برای رایزنی در مورد اوضاع سوریه و لیبی، در استانبول با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند.

سفر پوتین به ترکیه با هدف شرکت در مراسم افتتاح خط لوله گاز «ترک استریم» انجام می‌گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: پوتین ، دمشق ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین