کد خبر: ۲۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
همه ی خانمها دوست دارند سینه هایی زیبا و خوش ترکیب داشته باشند و شاید هم شنیده باشید سایز سینه خانم ها با ورزش افزایش می یابد! ولی اجازه بدهید پیش از شروع اموزش تمرینات، کمی از ساختمان بدن برایتان بگوییم.
ناطقان: خانم ها، خوب است بدانید که سینه های شما از چربی و بافت های چربی دار تشکیل شده است،شکل ویژه پستان ها و جایگاه مخصوصشان از طریق رباط های خاصی که بافت پستان ها را در بر گرفته و آن ها را حفاظت می کنند تعیین می شود. این رشته ها که به «رباط های کوپر» معروفند در دوره حاملگی و نیز کهولت شل و یا کشیده می شوند و موجبات آویزان شدن آن ها را فراهم می آورند.

 
هورمون های جنسی در رشد و تکامل پستان ها در دوره بلوغ و تولید شیر از اهمیت بسزایی برخوردارند. استروژن در رشد و نمو غدد و مجاری پستان نقش داشته و پروژسترون محرک اصلی تغییر و تکامل سلول های سازنده شیر می باشد. از این رو سایز آن ها بستگی به میزان چربی دارد که در آن ذخیره می کنید که آن هم به نوبه خود بستگی به ژنتیک، وزن، سلامتی و سن شما دارد. ماهیچه هایی که در زیر سینه ها قرار گرفته اند، ماهیچه های سینه ای نامیده می شوند که برجستگی سینه ی شما از آن هااست.


علل کوچکی سینه خانم ها
۱-علل هورمونی:

الف: هورمون های فولیکولین-لوتئین:( که هر دو از هورمون های تخمدان هستند ) و در صورت کمبود آن ها فقط با تجویز متخصص زنان باید استعمال شوند.

ب: کم کاری تیرویید و هیپوفیز: نیز عامل بسیار نیرومندی محسوب می گردد. در کل کمبود هورمون های تخمدان و هیپوفیز مولد کوچکی پستان هااست.

۲- لاغری مفرط: افراد لاغر کلا بافت چربی در بدنشان کم است و همچنین هورمون های جنسی در بدنشان کمتر از افراد عادی است که این امر باعث کوچک بودن پستان می گردد.

۳ – رژیم لاغری و سوء تغذیه : مخصوصا" در خانم های چاقی که بدون برنامه علمی بطور ناگهانی شروع به کم کردن وزن می کنند چربی های بدن کاهش می یابد و چون پستان نیز مقدار زیادی بافت چربی دارد کوچک می گردد و همچنین چروکیده و افتاده می شود. در این افراد چون کوچکی پستان بدنبال رژیم غذایی بوده است بنابراین با توقف رژیم غذایی و برگشت به حالت عادی واستفاده از رژیم پر پروتیین مشکل فرد برطرف خواهد شد. البته ممکن است کمی افتادگی در پستان ها باقی بماند.

۴- ژنتیک: این مورد شایع ترین علت کوچکی پستان ها در خانم ها می باشد. و معمولا" به کرم ها و قرض های گیاهی پاسخ مناسبی نخواهد داد و این مواد به هیچ عنوان باعث رشد پستان نمی گردند.
می توانید با کار کردن روی عضلات سینه، آن ها را بزرگتر، سفت تر و خوش ترکیب تر کنید.

برای بزرگ کردن سینه چند حرکت ورزشی برای شما آماده کرده ایم که می توانید آن ها را در خانه هم انجام دهید که هیچ خرجی هم برایتان نخواهد داشت و طی ۶ تا ۸ هفته سینه هایتان را به شکل دلخواه درخواهد آورد. این تمرینات را می توانید در ۱ تا ۳ ستِ ۸ تا ۱۵ تکرار، ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.
نکته: هنگام انجام ورزش برای بزرگ کردن سینه نیز باید مثل سایر ورزش ها لباس ورزشی پوشید و حرکات را روی یک سطح صاف و راحت انجام داد. این حرکات اگر بدون توجه انجام شوند ممکن است باعث فشار و درد عضلات شود، پس اگر مشکل جسمانی دارید، حتماً قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید. دقت کنید که حین انجام تمرینات به خود فشار نیاورید و اگر احساس ناراحتی کردید، حرکت را متوقف کنید.

ورزش برای بزرگ شدن سينه

۱-  پوش آپ اصلاح شده
پوش آپ اصلاح شده شکل ساده حرکت ابتدای شنا سوئدی می باشد، این حرکت برای کسانی که توانایی عضلانی پایینی در عضلات دست و کمربند شانه ای دارند و نمی توانند دیگر انواع حرکات پوش آپ را انجام دهند مناسب می باشد.بر اساس توضیح و تصویر می توانید متوجه چگونگی انجام این حرکت شوید.
روی شکم دراز بکشید و کف دست‌ها را روی زمین در کنار شانه‌ها قرار دهید. خودتان را بالا بکشید تا آرنج صاف شود. عضلات شکم را منقبض نگهدارید و به‌آرامی سینه را به سمت زمین پایین بیاورید سپس بار دیگر خودتان را بالا بکشید. هرچند باری که می‌توانید این تمرین را تکرار کنید.


۲- پوش آپ توپ بر روی زانو
در مقابل توپ زانو بزنید و دستها را به اندازه عرض شانه روی توپ قرار دهید. با پشت صاف و سر بالا، با خم کردن آرنج کمی بدن را پایین آورید تا جاییکه سینه به توپ نزدیک شود. چند ثانیه نگه دارید و سپس حرکت را تکرار کنید.


۳-پوش آپ دیوار
با فاصله ی تقریبا یک قدم در مقابل یک دیوار بایستید . دستها را در مقابل سینه روی دیوار قرار دهید بنحوی که انگشتان رو به بالا باشد . همزمان با بازدم با خم کردن آرنج ها صورت را به دیوار نزدیک کنید . همراه با دم به حالت اول باز گردید . این تمرین را ۱۰ - ۱۵  بار تکرار نمایید .


 4 – پِرِس وزنه
الف) به پشت روی زمین بخوابید و پاها را صاف قرار دهید و در هر دست یک وزنه نگاه دارید (به جای وزنه می توانید از چیزهایی هم وزن آن هم استفاده کنید). وزنه ها را بالا ببرید به صورتی که دست ها کاملاً بالای شانه هایتان قرار گیرند و کف دست ها پشت به شما باشد. شکم را داخل بکشانید. چانه را هم به سمت سینه ها متمایل کنید.


ب) وزنه ها را پایین آورده و کمی در اطراف قرار دهید تا جایی که آرنج ها کمی زمین را لمس کند. وزنه ها را دوباره بالا برده و مراقب باشید که آرنج ها در این حالت قفل نشود. شانه ها نیز نباید به هیچ وجه از روی زمین بلند شود. این حرکت را روی میز پرس سینه انجام دهید نتیجه بهتری خواهد داشت.


۵- پرواز دست ها به پایین
الف) روی زمین بخوابید به صورتی که سر، گردن و پشتتان روی چندین بالش بزرگ قرار گیرند. در هر دست یک وزنه قرار داده و وزنه ها را مستقیماً بالای سینه ببرید، به صورتی که کف دست ها روبه روی هم قرار گیرند. باز هم چانه به سمت سینه ها متمایل باشد به صورتی که گردن با سایر ستون فقرات در یک راستا قرار گیرد. پشتتان هم نه خمیده شود و نه خیلی صاف باشد.
ب) دست ها را از هم باز کنید به صورتی که آرنج ها روی زمین قرار گیرند، وزنه ها را نیز آنقدر پایین بیاورید که آرنج ها به زمین برخورد کند، دوباره وزنه ها را بالا ببرید و حرکت را از نو آغاز کنید.


منبع:بیتوته
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین