کد خبر: ۲۱۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
با انتخاب‌ برخی غذاها می‌توان اثرات سمی آلودگی هوا بر بدن را خنثی کرد.
ناطقان: آلودگی هوا مسئول مرگ سالانه حدود ۷ میلیون نفر در سراسر جهان است. افزایش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها، زوال عقل، نابینایی، بیماری‌های قلبی، دیابت، آسم، برونشیت و برخی اختلالات روانی، در اثر قرارگیری در معرض آلودگی هوا ثابت شده است.

این نکته ثابت شده که مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ به بهبود عملکرد ریه‌ها در برابر آلودگی هوا کمک می‌کند. روغن زیتون، ماهی و روغن ماهی، آووکادو، گردو، دانه‌های چیا و بذر کتان سرشار از این نوع چربی‌ها به علاوه ویتامین E هستند. این نوع ویتامین التهاب را از بدن دور می‌کند.
کلم بروکلی بخورید

برای مقابله با آلودگی هوا، بیشتر کلم بروکلی بخورید. نوشیدن آب این نوع کلم باعث کاهش التهاب بینی ناشی از دود دیزل می‌شود. ویتامین‌های گروه B موجود در کلم بروکلی نیز از قلب در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند.

غذا‌های سالم در روزهای آلوده

ذرات سمی موجود در هوا، باعث افزایش تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار باعث التهاب در بدن شده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهند. گریپ‌فروت، اما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و با خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد، از سلول‌ها در برابر آلاینده‌های مضر محافظت می‌کند.
خوراکی‌های مفید هنگام آلودگی هوا


ویتامین C را فراموش نکنید. غذا‌های سرشار از این ویتامین مانند پرتقال، سیب، فلفل دلمه‌ای، گل کلم و جوانه بروکسل، التهاب‌های ناشی از آلودگی هوا را در بدن خنثی می‌کنند و مصرف آن‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.


بتاکاروتن‌های موجود در مواد غذایی قرمز و نارنجی و سبزیجات برگ‌دار در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین نه تنها خاصیت ضدالتهابی دارد بلکه باعث بهبود سلامت چشم‌ها شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
برچسب ها: عوارض ، آلودگی هوا ، غذا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین