کد خبر: ۲۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
نخست وزیر ایتالیا در سفری از پیش اعلام نشده وارد قاهره شد.
ناطقان: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع مسئول در فرودگاه قاهره اعلام کرد، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا عصر روز دوشنبه وارد قاهره شد.

رسانه‌های مصری اعلام کردند، قرار است که کونته در جریان سفرش به قاهره با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درخصوص لیبی گفت‌وگو کند.

همزمان با سفر کونته به قاهره نشست‌هایی در مسکو با طرف‌های درگیر در لیبی قبل از نشست برلین برگزار شد.

رهبران جناح‌های رقیب در لیبی روز دوشنبه در مسکو به مذاکره نشستند. ترکیه و روسیه که از گروه‌های مخالف در جنگ لیبی حمایت می‌کنند از آنها خواسته‌اند معاهده آتش‌بس امضا کنند تا به جنگ ۹ ماهه خاتمه داده و راه را برای صلح هموار کنند.

جوزپه کونته روز دوشنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در شهر استانبول دیدار کرده بود و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص برقراری آتش بس و توقف درگیری‌ها در لیبی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس برای "پاکسازی از تروریست‌ها" آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. درحال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین