کد خبر: ۲۱۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن با نرخ سود 18 درصد کمکی به روند ساخت و ساز نخواهد کرد، گفت: ساخت و ساز مسکن دچار رکود شده و این موجب فاصله بیشتر میان عرضه و تقاضا خوهد شد.
ناطقان: در پاسخ به این سؤال که بانک مسکن پیشنهادی به شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ 18 درصد ارائه کرده است، آیا این تسهیلات می‌تواند موجب رونق ساخت و ساز شود، گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ سود 18 درصد کمکی به رونق بخش مسکن و ساخت و ساز نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر این تسهیلات قابل انتقال به نام خریدار هم باشد، بازپرداخت اقساط بالاتر از توان متقاضیان خواهد بود، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اگر با نرخ 10 درصد باشد، سازندگان را تقویت خواهد کرد، اما سازندگان از تسهیلات مسکن با نرخ سود 18 درصد نمی‌توانند راضی باشند.

برزگر تأکید کرد: ساخت و ساز مسکن دچار رکود است و این رکود بیشتر هم شده است، قطعاً رکود در ساخت و ساز موجب فاصله بیشتر میان عرضه و تقاضا می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون برآورد های مختلف از نظر نیاز کشور برای ساخت واحدهای مسکونی وجود دارد که ارقام 1.5 تا 2 میلیون واحد مسکونی است و با احتساب 35 درصد مستاجر کشور این رقم به سه تا 3.5 میلیون واحد مسکونی می رسد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین