کد خبر: ۲۱۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
سخنگوی دولت عراق در سخنانی گفت که بغداد هیچ‌گونه توافق جدیدی برای ابقای نیروهای آمریکا در این کشور امضا نخواهد کرد.
ناطقان: ویلیام ورده، سخنگوی دولت عراق در گفت‌وگو با CNN اعلام کرد که دولت عراق از تصمیم پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکا از عراق در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی در جریان حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در بغداد حمایت می‌کند.

وی در این باره افزود: دولت تا بدین لحظه به تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از کشور پایبند است، منظور از خروج نیروهای خارجی تنها نظامیان آمریکا نیست بلکه منظور تمامی نیروهای خارجی حاضر در عراق هستند.

ورده ادامه داد: هیچ‌گونه توافقی میان دولت آمریکا و عراق برای باقی ماندن نیروهای واشنگتن در عراق وجود ندارد و دولت در مسیر درست اجرای تصمیم پارلمان قرار دارد.

پیش از این مورگان اورتاگوس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق مبنی بر ایجاد ساز و کار لازم برای خروج نظامیان آمریکا، بر ادامه شراکت واشنگتن و بغداد تاکید کرده بود.

وی همچنین بر ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق برای مقابله با داعش تأکید کرده بود.

همچنین ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با CNN اظهار کرده بود: علی رغم اینکه پارلمان عراق قانون خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرده است اما من معتقدم که آمریکا و عراق در شرف دستیابی به یک توافقنامه در راستای ادامه جنگ علیه داعش هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین