کد خبر: ۲۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش مصمم است در صورت لزوم از آنچه آن را "نقض آتش بس" توسط دولت سوریه در ادلب خوانده‌، ممانعت کند.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، خاطرنشان کرد: جهان می‌داند که در ادلب چه می‌گذرد اما برای حل بحران آن تلاش نمی‌کند.

اردوغان در ادامه افزود: ترکیه مصمم است در صورت لزوم از نقض آتش بس دولت سوریه در ادلب ممانعت کند.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: ما به دنبال ماجراجویی در سوریه، لیبی و دریای مدیترانه نیستیم. ما به هیچ عنوان جاه‌طلبی امپریالیستی نداریم، طمع به دست آوردن پول بیشتر و چاه‌های نفت چشمان ما را کور نکرده است و تنها هدفمان حفظ حق و حقوق و تضمین آینده خود و برادرانمان است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" برای امضا کردن توافق آتش بس از روسیه فرار کرد.

اردوغان ادامه داد: کسانی که دلیل حضور ترکیه در لیبی را می‌پرسند از سیاست و تاریخ چیزی نمی‌دانند اگر ترکیه وارد لیبی نمی‌شد و مداخله نمی‌کرد حفتر کودتاچی تمامی کشور را تحت سیطره خود درمی‌آورد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین عنوان کرد، کشورش نمی‌تواند در قبال آنچه در لیبی رخ می‌دهد، دست بسته بماند و کسانی که لیبی را با خون و آتش آلوده می‌کنند، حقد و کینه خود را نسبت به ترکیه نشان می‌دهند.

اردوغان گفت: اگر حفتر کودتاچی به حمله خود به دولت و ملت لیبی ادامه دهد ترکیه در دادن درسی به وی کوتاهی نخواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین