کد خبر: ۲۱۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، در خصوص آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل‌زده جنوب کشور توضیحاتی را ارائه داد.
ناطقان: میثم جعفرزاده مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو  با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آبرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب کشور استان سیستان‌وبلوچستان گفت: در ابتدای حادثه، تعداد ۲۴۵ روستای این استان دچار قطعی آب شدند. در حال حاضر شبکه آبرسانی ۵۰ روستا به کمک تیم‌های عملیاتی برقرار شده است و با توجه به تخریب راه‌های مواصلاتی عملیات به سختی در حال انجام است.

او در ادامه افزود: متأسفانه بیشترین مناطق استان سیستان‌وبلوچستان دچار شکستگی لوله آب شده‌اند که با توجه به حجم بالای سیل در برخی از نقاط این مشکل با سختی در حال شناسایی و پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به شبکه برق‌رسانی مناطق سیل‌زده جنوب کشور بیان کرد: هم‌اکنون تنها در منطقه سیستان‌و‌بلوچستان با مشکلاتی در حوزه برق‌رسانی مناطق روستایی سیل‌زده مواجه هستیم، به طوری که ۱۷ فیدر فشار متوسط در این استان قطع است که باعث خاموشی ۹.۵ مگاواتی شده است.

جعفرزاده ادامه داد: درحال حاضر۱۸۴ اکیپ عملیاتی، ۴۶ جرثقیل و ۲۶ بالابر در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌و‌بلوچستان مشغول به فعالیت هستند و متأسفانه سیل باعث شکسته شدن ۲۳۶ پایه برق در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان شده است که این مشکلات باعث شده است تا برق ۸۵ روستا قطع شود.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در ابتدای وقوع سیل در استان هرمزگان تعداد ۲۴۳ روستا دچار قطعی آب شدند که در حال حاضر با تلاش تیم‌های عملیاتی شبکه آبرسانی ۱۴۰ روستا برقرار شده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

او تصریح کرد: در ابتدای وقوع سیل در استان کرمان، ۶۶ روستا دچار قطعی آب شد که به کمک تیم‌های عملیاتی در منطقه، شبکه آبرسانی ۴۷ روستا برقرار شده است و تلاش برای حل مشکل ۱۹ روستای باقی مانده، همچنان ادامه دارد.

جعفرزاده در پایان بیان کرد: در تمامی روستا‌های بدون شبکه، آبرسانی اضطراری در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین