کد خبر: ۲۱۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
مقامات فیلیپین اعلام کردند: از دهانه آتشفشانی که سه روز پیش فوران کرده بود، هنوز به طور مداوم گدازه، خاکستر و بخار خارج می‌شود و این شرایط می‌تواند نشانه‌ای برای فورانی بزرگ‌تر و خطرناک‌تر باشد.
ناطقان: به دنبال فوران یک آتشفشان در فیلیپین در روز یک‌شنبه ده‌ها هزار نفر از روستاهای واقع در مناطق خطر گریخته و این منطقه‌ی پوشیده از خاکستر را تخلیه کردند.

آتشفشان "تال" هنوز هم آرام نشده و ممکن است دوباره گدازه‌های خود را به منطقه اطراف روانه کند. هشدارهایی مبنی بر احتمال فوران این آتشفشان در ساعات روز نیز صادر شده است.

روز یک‌شنبه این آتشفشان گدازه‌های ماگمایی قرمز و داغ خود را تا ارتفاع ۵۰۰ متری به همراه ابرهای خاکستری تیره به هوا پرتاب کرده بود. فوران آتشفشانی "تال" هم‌چنین با رعد و برق همراه شده بود. ابرهایی از توده‌های دود و خاکستر تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری این آتشفشان پرتاب شده‌اند.

این فوران منجر به لغو پروازهای فرودگاه اصلی این کشور در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه شد.

در هنگام فوران این آتشفشان بیش از ۲۰۰ زمین لرزه در داخل و اطراف "تال" به ثبت رسیده که ۸۱ مورد از آن‌ها با شدت‌های مختلف احساس شده است. به گفته کارشناسان چنین فعالیت‌های لرزه‌ای شدید احتمالاً نشانگر نفوذ مداوم ماگمایی در زیر آتشفشان "تال" است که ممکن است منجر به فعالیت و فوران بیشتر آن شود.

تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرها و روستاهای اطراف "تال" تخلیه شده و انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

در پی این فوران فعالیت‌های دولتی به حالت تعلیق درآمده و مدارس به دلیل خطرات سلامتی ناشی از خاکستر در برخی از شهرها از جمله "مانیل" تعطیل شده‌اند. این فوران به طور مستقیم باعث کشته شدن فردی یا وارد آمدن خسارات عمده‌ای نشده است اما یک راننده به دلیل تصادف ناشی از رانندگی در جاده لغزنده پوشیده از خاکستر جان خود را از دست داده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات فیلیپین تا شعاع ۱۴ کیلومتری این آتشفشان را منطقه خطر اعلام کرده‌اند، هرچند تا شعاع ۳۱۱ متری این آتشفشان منطقه خطر دائمی محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین