کد خبر: ۲۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
مسئولان تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، مدارک تازه‌ ای در ارتباط با همکار وکیل شخصی ترامپ ارائه کرده‌ اند. این مدارک می تواند به‌ عنوان اسناد تازه‌ ای در روند استیضاح در سنا به‌ کار گرفته شود.
ناطقان: شبکه الجزیره گزارش داد مسئولین تحقیقات مربوط به استیضاح «دونالد ترامپ» مدارک تازه‌ ای در ارتباط با «لو پارناس» همکار «رودی جولیانی» ارائه کرده‌ اند. این مدارک ممکن است به‌عنوان اسناد تازه‌ ای در روند استیضاح در سنا به‌ کار گرفته شود.

این مدارک، از جمله دربرگیرنده یادداشت، ایمیل و یا مکالمات تلفنی هستند.

این اسناد جزئیات دیگری از اتهام‌ های وارد شده، در مورد فشارها بر دولت اوکراین برای انجام تحقیقات پیرامون رقبای سیاسی دونالد ترامپ، را در برمی‌ گیرند.

در یکی از این اسناد که به گفته وکیل لو پارناس، توسط خود پارناس نوشته شده، آمده است «از زلنسکی بخواه اعلام کند پرونده بایدن مورد تحقیقات قرار می‌ گیرد».

در تابستان گذشته دونالد ترامپ، از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین خواسته بود تا در مورد پسر «جو بایدن» رقیب اصلی‌ اش در حزب دموکرات در انتخابات پیش‌ روی ریاست‌ جمهوری تحقیق کند.

«هانتر بایدن» پسر جو بایدن، زمانی عضو هیئت مدیره یک شرکت اوکراینی بود. او بین سال‌ های 2014 تا 2019 در این شرکت کار می‌ کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت در آن با دموکرات‌ هاست، یک ماه پیش رای به استیضاح دونالد ترامپ داد.

دونالد ترامپ اتهام‌ های وارد شده به خود را رد کرده و کل جریان را تصفیه حساب سیاسی دموکرات‌ ها از خود توصیف کرده‌ است.

در ادامه، روند استیضاح به‌ مانند دادگاهی در مجلس سنا برگزار خواهد شد و سناتورها باید تصمیم بگیرند قصد کنار گذاشتن ترامپ را دارند یا نه.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ به سنای این کشور رای‌ گیری می‌ کند.

این رای گیری بستر محاکمه به قصد استیضاح رئیس جمهور را آماده می‌ کند که می تواند از سه‌ شنبه آینده آغاز شود.

ترامپ به سوءاستفاده از قدرت و جلوگیری از انجام وظیفه کنگره متهم شده است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان تا امروز فرستادن مفاد استیضاح به سنا را به دلیل اختلاف بر سر نحوه برگزاری محاکمه استیضاح در سنا به تاخیر انداخته است. این اختلاف عمدتا درباره نحوه و اختیارات سناتورها برای دعوت از شاهدان خود در جلسات محاکمه است.

ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا جلسات متعددی را برای بررسی زمینه‌ های استیضاح ترامپ برگزار کرد و در نهایت خواستار محاکمه و استیضاح او در سنا شد.

نانسی پلوسی در بیانیه‌ ای درباره رای گیری امروز گفت: «مردم آمریکا سزاوار حقیقت اند و قانون اساسی خواستار اجرای استیضاح است.»

در صورت رای مثبت نمایندگان، مدیران مجلس نمایندگان پیاده به سنا خواهند رفت و رسما مفاد طرح استیضاح را به سنا تحویل خواهند داد تا این مفاد در سنا قرائت شوند.

سناتور «میچ مک‌ کانل» رهبر جمهوری خواه سنا، روز سه‌ شنبه با سناتورهای جمهوری‌ خواه جلسه‌ ای محرمانه برگزار کرد تا مقررات اصلی جلسات استیضاح را تعیین کند.

به گفته او جلسه استیضاح احتمالا سه‌ شنبه آینده اغاز خواهد شد. چند روز اول احتمالا به انجام مقدمات اولیه خواهد گذشت.

مک‌ کانل گفته است به مجلس اجازه نمی‌ دهد قواعد جلسه استیضاح را به سنا دیکته کند.

رئیس جمهور آمریکا گفته است ترجیح می‌ دهد صرفا اتهامات ناوارد اعلام شود تا اینکه به یک «پرونده جعلی» مشروعیت ببخشد.

با وجود این سناتور «روی بلانت» که بخشی از شاخه رهبری سناست روز دوشنبه گفته جمهوری‌ خواهان برای ناوارد دانستن یکباره اتهامات رای لازم را ندارند.

سناتور‌ها «لامار الکساندر» و «میت رامنی» و «سوزان کالینز» از جمله سناتور‌های جمهوری خواهی بودند که دوشنبه با پیشنهاد ترامپ برای رد کردن محاکمه برای استیضاح مخالفت کردند.

کاخ سفید روز سه‌ شنبه گفت که رئیس جمهور «از جنگیدن در محاکمه» ابایی ندارد.

«هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت ترامپ مشتاق است که شاهدان با حضور در محاکمه شهادت بدهند که او خلافی نکرده است.

«جان رابرتس» قاضی ارشد آمریکا در این جلسات مانند «قاضی» ناظر، روند استیضاح را اداره خواهد کرد. سناتورها به‌عنوان هیئت منصفه عمل خواهند کرد. تیم حقوقی دونالد ترامپ نیز به آن‌ چه رد و بدل خواهد شد، واکنش نشان خواهد داد.

انتظار می‌رود استیضاح ترامپ حدود 5 هفته طول بکشد.

منبع:جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین