کد خبر: ۲۱۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که پلیس شب و روز در خدمت تامین آسایش و آرامش مردم است و در این میان خستگی نمی‌شناسد.
ناطقان:  سردار حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که ظهر امروز در مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برگزار شد گفت: در ابتدای سخنانم لازم می‌دانم که شهادت قاسم سلیمانی و همرزمانش را تسلیت بگویم. فردی که یک عمر جهاد کرد و با تروریست‌ها و کودک‌کشان و جانیان مبارزه کرد و در نهایت نیز به دست تروریستی چون ترامپ به شهادت رسید.

وی کشته شدن شماری از شهروندانمان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را نیز تسلیت گفت و با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی اظهار کرد: این حادثه تلخی بود که داغ سنگینی بر دل و جانمان گذاشت و همه ما داغدار شدیم. این عزیزان از دست ما رفتند و ما عزادار اینها هستیم. از خداوند می خواهم که همه این افراد را رحمت کند.

وی با اشاره به فعالیتها و اقدامات سرهنگ بخشنده رئیس قبلی پلیس نیز گفت‌: ایشان بیش از ۳۱ سال خدمت کردند و امروز که به بازنشستگی رسیدند خدمات زیادی را در نیروی انتظامی انجام دادند. آن زمانی که در اداره اطلاعات بودم سرهنگ بخشنده نیز جوانی با درجه ستوان یکی بود که به بخش اطلاعات آمد. ایشان از سال ی۹۰ وارد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شد و از سال ۹۲ نیز به ریاست این پلیس رسید. در دوره سرهنگ بخشنده تغییر نگرش انجام شد و به لحاظ زیر ساختی، برخورد با قاچاقچیان، جمع آوری معتادان متجاهر و ... اقدامات بسیاری انجام شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز  نگهداری از معتادان متجاهر مهرسروش خاطر نشان کرد:  با پیگیری‌های سرهنگ بخشنده واقدامات انجام شده طی کمتر از یک ماه یکی از پیشرفته‌ترین مراکز بازپروری و نگهداری معتادان با روش علمی که همین مرکز مهر سروش بود، افتتاح شد به طوری که خود معتادانی که در این محل بودند اذعان داشتند که این برای اولین بار است که به یک مرکز بازپروری آورده شدند اما مواد به دستشان نرسیده است.

وی ادامه داد:‌ در این مرکز افرادی بودند که خانواده‌هایشان آنان را رها کرده و طرد شده بودند. بیش از ۱۵۰ نفر از این افراد با پیگیری‌های پلیس به خانواده‌هایشان بازگردانده شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که مبارزه با موادمخدر از اولویت‌های اصلی ناجا است گفت: طبیعتا در مرکز کشور این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تهران به منزله یک الگو بوده و در منظر و معرض دید افراد است.

رحیمی با بیان این که شهادت می‌دهم در یکی دو سال گذشته کارهای بزرگی در اراه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است بیان کرد: محله شوش، مولوی و هرندی بیش از ۵  دهه بود که این وضعیت را داشت اما حالا ما توانستیم بین ۹۰ تا ۹۵ درصد این محله را پاکسازی کنیم چرا که به مردم قول داده بودیم.

انتقاد رحیمی از بی توجهی یک وزارتخانه به وظایفش در برخورد با معتادان متجاهر

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فرایند جمع آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: متاسفانه همچنان بسیاری از دستگاه‌ها هستند که به ما همکاری نمی‌کنند . ما چند سال است فریاد می‌زنیم معتادان متجاهری که دارای بیماری‌های واگیردار، کبرسن  و .... هستند را ساماندهی کنند. در این زمینه دستگاه مشخصی متولی کار است و من نمی‌دانم بالاخره در آن وزارتخانه با آن همه عظمت نمی‌توانند ۲ تا ۳ هزار ظرفیت برای این کار ایجاد کنند؟.

رحیمی ادامه داد: این در حالی است که ناجا بسیاری از اقدامات را حتی بیشتر از وظایفی که طبق قانون بر عهده دارد انجام می‌دهد. ما در برابر جمع آوری معتادان و ایجاد محلی برای نگهداری آنان مشغولیتی نداریم اما این اقدامات را انجام می‌دهیم چرا که احساس مسئولیت می‌کنیم و این موارد برای ما مهم است.

رحیمی به پاکسازی دره فرحزاد نیز اشاره کرد و گفت‌: امروز در جلسه پاکسازی دره فرحزاد بودیم و من نمی‌دانم چرا برای چنین مساله‌ای سازمان مسئول باید رده هشتادم مقام مسئولش را بفرستد؟. در این دره اراذل و اوباش مستقر بودند و خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر تجمع داشتند  و من اخیرا متوجه شدم که ماموران پلیس یک دختر ۱۷ ساله مظلوم که گرفتار ۱۵ تا ۲۰ معتاد متجاهر شده بود را نجات دادند. اینها فرزندان ما هستند و ما وظیفه داریم در قبالشان احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان این که پاکسازی محله‌های شوش و هرندی با اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیبشگیری رقم خورده و در تاریخ ماند، ادامه داد: امروز هم دره فرحزاد را ول نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که این منطقه به اتراق‌گاه مجرمان بدل شود که در واقع هیچ نقطه‌ای از تهران را رها نخواهیم کرد. ما دانه به دانه به سراغ نقاط آلوده و محل‌هایی که به محلی برای حضور مجرمان تبدیل شده است، خواهیم رفت.

رحیمی ادامه داد: کما این که همین چند روز پیش ۹۲ خانه را که همچون خانه‌های محله‌ی شوش و هرندی بودند در میدان امام حسین (ع) شناسایی و پاکسازی کردیم و اصطلاحا درش را گل گرفتیم. قبل از آن هم ۳۷ خانه را پلمپ کرده بودیم که البته در این بین مسائل پس از سهمیه بندی بنزین و وقایع دیگر انرژی ما را گرفت اما ما خسته نشده‌ایم و شب و روز در خدمت تامین آسایش مردم هستیم و به این ویژگی نیز افتخار می‌کنیم. تمام خستگی در بدن ما است اما شاداب و با نشاط هستیم و از هیچ فعالیتی برای تامین امنیت آنان فروگذار نخواهیم کرد.

رحیمی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در پایتخت گفت: امسال میزان کشفیات مواد مخدر در مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشت. همچنین ما توانستیم از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ باند مواد مخدر را منهدم کرده و ۴۳۰ قاچاقچی را دستگیر کنیم که اینها نیز ۱۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشت.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معتاد متجاهر از نظر ما مجرم است اظهار کرد: در قانون آمده که معتاد مجرم نیست اما کدام معتاد مجرم نیست؟ معتادی که خودش برای ترک به کمپ برود اما کسی که چندین  و چندین بار جمع آوری شده برایش هزینه شده به کمپ رفته اما دوباره به مقصد مواد مخدر روی آورده و حاضر به ترک نیست، مجرم است.

رحیمی با اشاره به پاکسازی دره فرحزاد گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دره فرحزاد پاکسازی شده و مابقی به زودی پاکسازی می‌شود. انشاء‌الله جناب سروان حسن‌وند این روند را ادامه خواهد داد و من می دانم که ایشان فردی لایق است و ایده‌ها و طرح‌های بسیاری هم دارند و امیدوارم در مسیر خدمت به مردم موفق باشند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین