کد خبر: ۲۱۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
عوامل تنش و ناامنی در منطقه خلیج فارس به ویژه نقش و حضور آمریکا و متحدان غربی آن در منطقه، برجام و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات خود موضوع گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و دانمارک بود.
ناطقان: «یپ کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک در حاشیه اجلاس گفتگوی «رایسینا» در هند با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، گفتگوی صریحی در خصوص عوامل تنش و ناامنی در منطقه خلیج فارس به ویژه نقش و حضور آمریکا و متحدان غربی آن در منطقه، برجام و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات خود و ترس از آمریکا و دیگر موضوعات مورد علاقه انجام شد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه شب گذشته برای شرکت در پنجمین اجلاس گفتگوی بین‌المللی «رایسینای هند» وارد دهلی نو شد؛ او در دیدار با «نیلس آنن» وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

ظریف امروز (چهارشنبه) در دیدار با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای، به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگوهای صلح در افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی به‌طور خصوصی با «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار و گفتگو کرد.

همچنین بعدازظهر امروز «اورماس رینسالو» وزیر امور خارجه استونی در دیدار با ظریف درباره روابط دوجانبه، تحولات برجام و شرایط منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی همچنین در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان دیدار و در مورد روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین