کد خبر: ۲۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
وزیر دفاع آلمان در سفر از پیش اعلام نشده به عراق رفت تا در مورد ادامه ماموریت نظامیان این کشور با مقامات عراقی گفت و گو کند.
ناطقان: به گزارش اشپیگل، «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان امروز (چهارشنبه) به طور غیرمنتظره وارد بغداد شد تا از نیروهای باقی مانده این کشور در عراق بازدید کند.

این سفر طی روزهای اخیر و با عجله ترتیب داده شده تا کارن باوئر در دیدار با مقامات نظامی و سیاسی عراق در خصوص ادامه ماموریت نظامیان آلمانی که در چارچوب ائتلاف بین المللی ضدداعش در منطقه حضور دارند، رایزنی کند.

این در حالی است که پس از دنبال ترور سردار «قاسم سلیمانی» از سوی ارتش آمریکا و واکنش گسترده مردم و دولت عراق ، تردیدها در مورد ادامه ماموریت نظامیان خارجی در این کشور افزایش یافته است.

در همین حال  در اعتراض به عملیات آمریکایی ها، پارلمان عراق قطعنامه ای را برای خروج کلیه نیروهای خارجی از ائتلاف به رهبری ایالات متحده تصویب کرده است. هر چند تاکنون دولت تصمیم نگرفته که این قطعنامه را اجرا کند اما کشورهای حاضر در ائتلاف غربی قدام به کاهش نیروهای خود کرده اند.

بر این اساس ارتش آلمان حدود ۳۰ مربی نظامی را که به آموزش نیروهای ارتش عراق مشغول بوده اند، از بغداد خارج کرده و شمار نظامیان آلمانی در منطقه کردستان نیز که به آموزش پیشمرگه ها می پرداخته اند به ۹۰ نفر کاهش یافته است.
دولت آلمان از تمایل خود برای ادامه این ماموریت خبر داده است، در همین رابطه، کارن باوئر و نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه ابراز نگرانی کرده اند که با خروج نیروهای خارجی تلاش ها برای ایجاد یگان های امنیتی آموزش دیده در عراق به شکست بیانجامد.

نظامیان آلمانی مستقر در عراق بعد از حمله آمریکا به کاروان سردار شهید  قاسم سلیمانی و نیروهای حشدالشعبی، تدابیر حفاظتی و امنیتی را تشدید کرده‌اند. همچنین یک سخنگوی فرماندهی ارتش آلمان از دستور محدودیت در نقل و انتقالات زمینی و هوایی در مقر ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در شمال بغداد خبر داده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین