کد خبر: ۲۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
موسس شبکه جهانی "یوسرن" با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی شبکه جهانی یوسرن آبان ماه سال آینده در ایران برگزار می‌شود، گفت: تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای همکاری در برگزاری کنگره سال آینده یوسرن اعلام آمادگی کرده‌اند.
ناطقان: دکتر نیما رضایی  درباره تعداد اعضا و دفاتر یوسرن گفت: در حال حاضر بیش ۱۰ هزار و ۴۰۰ عضو از بیش از ۹۰ کشور دنیا عضو یوسرن هستند. همچنین با بیش از ۱۰۰ مرکز، تفاهم‌نامه امضا کرده یا دفتری را با همکاری مشترک افتتاح کردیم.

وی در پاسخ به اینکه همکاری‌های علمی بدون مرز یوسرن از طریق چه مکانیزمی انجام می‌شود، توضیح داد: اعضای یوسرن دانشمندان و دانشجویان از رشته‌های مختلف هستند و همکاری‌های مشترک انجام می‌دهند. این در حالی است که بسیاری از گروه‌های تشکیل شده بین‌رشته‌ای هستند و بسیاری از برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، از جمله کنگره‌های سالانه، با حوزه‌ها و رشته‌های مختلف علمی در ارتباط است. بدین ترتیب هدف یوسرن یعنی گسترش علم بدون مرز محقق می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کنگره سالانه یوسرن سال گذشته در مجارستان برگزار شد و کنگره ۲۰۲۰ آبان ماه سال ۹۹ در ایران برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر گرنت‌هایی که در گذشته در قالب طرح‌های تحقیقاتی به محققان داده شده است، گرنت‌های جدیدی به یوسرن اضافه شده که یکی "گرنت دانشمندان یک درصد برتر" است و محققان جوان از طریق آن می‌توانند در کنگره‌های مختلف شرکت کنند. رقم این گرنت حدود ۵۰۰ دلار است و بسیاری از محققان و دانشمندان ایرانی که امسال و سال قبل در کنگره یوسرن شرکت کردند، توانسته‌اند این گرنت را دریافت کنند.

رضایی در همین زمینه ادامه داد: گرنت دیگر یوسرن را در حوزه آموزشی گرفتیم؛ به عنوان مثال یک برنامه بهاره در اُکراین و یک برنامه تابستانه در زوریخ سوییس برگزار می‌شود. طی این برنامه‌ها مباحث به دانشگاه همکار داده شده و محققان از دانشگاه مبدأ و مقصد می‌توانند با هم همکاری داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشمندان عضو یوسرن ملزم به ارائه نتایج تحقیقاتی خود به آن هستند یا خیر، گفت: از آغاز فعالیت یوسرن در سال ۲۰۱۵ و طی چهار سال فعالیت آن بیش از 600 مقاله با همکاری محققان یوسرن چاپ شده است.

موسس شبکه جهانی "یوسرن" خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه شیمی تاکنون برای همکاری برای کنگره سال آینده یوسرن اعلام آمادگی کرده‌اند. طی جلساتی که با دانشگاه‌ها داریم، تعهدات آن‌ها و مهمانان خارجی را مشخص می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، کنگره ۲۰۲۰ شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن، ۷ تا ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان ماه سال آینده) در تهران و در ادامه ۱۱ تا ۱۴ نوامبر در شیراز برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین