کد خبر: ۲۱۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به فرونشست 30 سانتی‌متری زمین در استان البرز گفت: این موضوع هشداری جدی برای خطر ایجاد فروچاله‌هاست.
ناطقان: محمدرضا فلاح‌نژاد، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز  در فردیس، با اشاره به آب‌های زیرزمینی به عنوان عمده‌ترین منابع آبی استان گفت: بر اثر برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی، در استان البرز سالانه زمین 30 سانتی متر فرونشست می‌کند این موضوع می‌تواند ایجاد فروچاله‌ها را به دنبال داشته باشد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با تأکید بر ضرورت همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان در پیشروی فرونشست زمین و ایجاد فروچاله‌ها، افزود: وقوع فروچاله‌ها در نقاط پرجمعیتی همچون پیک و اهری بسیار خطرآفرین است و می‌تواند 100 تا 200 خانه را به درون خود بکشد. همچنین وقوع آن در کنار تأسیساتی مانند نیروگاه منتظر قائم آسیبی جدی برای شهر، استان و کشور خواهد بود.

وی انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی و غیره را از جمله اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از پیشروی فرونشست زمین توسط سازمان آب منطقه‌ای و دبیر حفاظت از منابع آب ضروری دانست و مطرح کرد: طی یک ماه گذشته حوضچه‌های آبی در منطقه وحدت فردیس، لایروبی و برای تغذیه مصنوعی آماده شده است و امیدوارم چاه‌های غیرمجاز منطقه فردیس به همت و با مشارکت همه‌جانبه جمع‌آوری شود.

فلاح‌نژاد در پاسخ به این سؤال که کدام منطقه استان البرز به لحاظ فرونشست زمین بحرانی است؟ اظهار کرد: منطقه خاصی بحرانی اعلام نشده است اما بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی، مسیر فرونشست‌ها مشخص شده و منطقه دشت هشتگرد شامل کرج و هشتگرد و دشت قزوین شامل نظرآباد از مناطق ممنوعه هستند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین