کد خبر: ۲۱۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
منابع نظامی سوری از سیطره ارتش سوریه بر دو روستای "ابوجریف" و "تل خطره" در شرق ادلب خبر دادند. رسانه‌ها نیز اعلام کردند، آتش‌بسی که پیشتر مسکو و آنکارا در این منطقه اعلام کرده بودند، متوقف شده است.
ناطقان: به نوشته روزنامه "الوطن" سوریه، یک منبع میدانی در حومه جنوب شرقی ادلب اعلام کرد، آتش‌بس شکننده طولی نکشید، زیرا که تروریست‌های سازمان القاعده مراکز ارتش سوریه را در  امتداد خطوط تماس در جنوب و شرق ادلب هدف قرار دادند و جبهه النصره نیز در طول سه روز اخیر به بمباران گذرگاه‌های انسانی در "الهبیط" و "ابوضهور" واقع در جنوب و شرق ادلب و در "الحاضر" واقع در جنوب حلب ادامه داد که این امر ارتش سوریه را به این سمت پیش برد که به نقض‌های مکرر آتش بس از سوی تروریست‌ها پاسخ دهد.

این روزنامه سوری به نقل از منابع محلی نوشت، جنگنده‌های سوری و روسی مقرهای "النصره" را در مناطق مختلفی از حومه‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرق ادلب به ویژه مکان‌هایی که در مجاورت مسیر بین‌المللی حماة به حلب است را هدف قرار دادند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تعداد حملات جنگنده‌های سوری و روسی به مناطق حومه ادلب افزایش یافته است و در نتیجه این حملات ۲۱ غیرنظامی کشته شدند.

سفارت آمریکا در دمشق نیز در صفحه کاربری خود در فیسبوک، مسکو و دمشق را به نقض آتش‌بس تهدید کرد. این سفارت همچنین تهدید کرد: آمریکا آماده است تا شدیدترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه نظام سوریه و علیه هر کشور یا شخصی که از دستورکارهای آن حمایت می‌کند، اتخاذ کند.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین