کد خبر: ۲۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به شرایط مطلوب بهداشتی، تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون تن می رسد.
ناطقان: ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هم اکنون تخم مرغ ارزان‌ترین محصول پروتئینی در دسترس مردم به شمار می‌رود که همین امر موجب شده تقاضا برای خرید نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

نبی پور اظهار کرد: با وجود تعادل قیمت تخم مرغ و عدم اختلاف قیمت بین بازار و درب مرغداری، میادین میوه و تره بار علی رغم اعلام مکرر اتحادیه تقاضایی برای خرید نداشتند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه فروش با نرخ فعلی تخم مرغ سود جزئی برای مرغدار دربردارد، گفت: این در حالی است که طی ۶ الی ۷ ماه گذشته مرغداران از ناحیه فروش، زیان چشمگیری متحمل شده‌اند.

این مقام مسئول درباره آینده قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی تولید پیش بینی می‌شود که قیمت تخم مرغ نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.

به گفته وی طبق روال همه ساله تقاضا برای خرید تخم مرغ از سوی قنادان از اوایل بهمن آغاز و تا ۱۵ اسفند در بازار ادامه دارد که در این مدت این احتمال وجود دارد که قیمت تخم مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود، اما در دهه سوم اسفند و فروردین به سبب نبود کشش بازار قیمت مجددا سقوط خواهد کرد.

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۹۰۰  تا ۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: افزایش تولید تخم مرغ ناشی از عدم بیماری آنفلونزای حاد پرندگان و نگهداری مرغ‌های مانده در سالن‌ها تا مدت زمان ۱۰ هفته موجب شده تا تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

نبی پور با اشاره به اینکه امسال با بیماری‌های طیور در واحد‌های مرغداری صنعتی مواجه نبودیم، گفت:  پیش بینی می‌شود تا پایان سال در حوزه تولید مشکلی نداشته باشیم.
صادرات تخم مرغ به ۲۴ هزار تن رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: در حال حاضر صادرات به صورت مقطعی در حال انجام است به طوری که با افزایش قیمت در داخل حواله‌ای برای صادرات صادر نمی‌شود و در صورت کاهش قیمت و زیان مرغداران به منظور تعادل قیمت، صادرات انجام می‌شود.

این مقام مسئول مجموع صادرات از ابتدای سال تاکنون را ۲۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، باید بخشی از مازاد کشور به بازار‌های هدف صادر شود.

وی با بیان اینکه مجموع تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون تن خواهد رسید، اظهار کرد: بر اساس آمار متوسط سرانه مصرف ۱۰.۵ کیلوگرم است، اما در شرایط فعلی به سبب قیمت پایین تخم مرغ در مقایسه با سایر محصولات پروتئینی، مازاد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد بیشتر است.

نبی پور با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ به اوراسیا امکان پذیر نیست، بیان کرد: ما مشکلی برای صادرات به اوراسیا نداریم، اما آن‌ها تمایلی به واردات از ایران ندارند ضمن آن که حمل و نقل تخم مرغ به این کشور مشکلات خاص خود را دارد و اگر کشور‌های اوراسیا خواهان واردات باشند باید فرآورده‌های این محصول را وارد کنند.

او در پایان درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار واحد‌های مرغ داری قرار می‌گیرد و تنها ذرت نسبت به هفته‌های اخیر با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بالاتر از قیمت مصوب با نرخ یک هزار و ۳۵۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین