کد خبر: ۲۱۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
نقشینه گفت: روز شنبه بارش باران در استان‌های لرستان، شرق خورستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
ناطقان: امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز با تقویت سامانه بارشی بارش‌ها به شکل برف و باران در شمال غرب و غر ب کشور تشدید می‌شود ضمن آنکه در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش به صورت برف و باران خواهیم داشت.

او افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی روز شنبه در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

به گفته نقشینه روز شنبه بارش در غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و همواره برای مناطق جنوبی بارش به شکل رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدید و برای مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه به جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اکثر مناطق کشور بارش خواهیم داشت، گفت: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف و برای مناطق جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید در این روز رخ خواهد داد.

او از تداوم بارش برف و باران طی روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق خبر داد و گفت: روز دوشنبه برای مناطق مرکزی بارش به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

نقشینه از ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمال غرب کشور شاهد بارش در برخی مناطق خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه سامانه جدید بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز و غرب دریای خزر فعال است و همواره روز چهارشنبه گستره نیمه غربی و قسمت‌هایی از جنوب و روز پنجشنبه اکثر نقاط کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول از دوشنبه تا اواخر هفته آینده با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور کاهش دما همراه با ماندگاری هوای سرد رخ خواهد داد.

او طی سه روز آینده وزش باد شدید را برای شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی کرد و افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فردا شب و روز یکشنبه غرب دریای خزر و روز شنبه شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.
کاهش محسوس دمای پایتخت طی روز‌های آتی
نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: با نفوذ سامانه بارشی امروز بارش پراکنده برف و باران همراه با وزش باد در تهران خواهیم داشت ضمن آنکه از فردا تا دوشنبه بارش در برخی ساعات به صورت برف و باران در تهران ادامه می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی برای نواحی کوهستانی تهران مه، گاهی با محدودیت دید و کولاک برف پیش بینی می‌شود.

به گفته او از یکشنبه تا سه شنبه کاهش محسوس ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در تهران رخ خواهد داد ضمن آنکه این کاهش دما برای شمال تهران و نیمه شمالی استان تهران به ۵ تا ۸ درجه می‌رسد که این امر منجر به یخ بندان، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی، کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی می‌شود.

نقشینه در پایان پیشینه دمای امروز مهرآباد را ۶ درجه سانتیگراد، شنبه ۷ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: کمینه دما فردای صبح مهرآباد ۲ درجه سانتیگراد، روز یکشنبه ۱ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه به ۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین