کد خبر: ۲۱۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد، افراد خرابکار به ایست‌های بازرسی در منطقه السنک در مرکز بغداد حمله کردند. این اظهار نظر بعد از انتشار گزارش‌هایی از کشته شدن دو تظاهرکننده و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر در روز جمعه مطرح شد.
ناطقان: به نقل از سومریه نیوز، عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار کرد: افراد خرابکار به منطقه السنک یورش بردند و نیروهای امنیتی نیز از تجهیزات غیرکشنده برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

یک منبع امنیتی روز جمعه گفته بود، درگیری‌هایی بین تظاهرکنندگان و نیروهای ضد شورش در نزدیکی پل السنک در مرکز بغداد درگرفت که مصدومیت‌هایی داشت.

در این راستا مسؤولان امنیتی و فعالان می‌گویند، دو تن از معترضان در جریان درگیری‌های روز گذشته جان خود را از دست دادند.

ده‌ها تظاهرکننده روز جمعه در ادامه مطالبه‌گری‌های خود به میدان الخلانی و پل السنک در مرکز بغداد رفتند.

اسکای نیوز گزارش داد، نیروهای ضد شورش بعد از اینکه معترضان سعی کردند از موانع بتنی که نیروهای امنیتی از قبل در آنجا قرار داده‌ بودند، عبور کنند متوسل به استفاده از گاز اشک آور و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن آنها در پل السنک شدند گفته شده، دو تظاهرکننده جان خود را از دست داده و ۲۵ تن زخمی شده‌اند.

‌منابع می‌گویند پل استراتژیک السنک بسته شده است.

به گزارش رویترز به نقل از منابع پزشکی شلیک مستقیم گاز اشک‌آور به گلوی یکی از معترضان باعث مرگ او شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین