کد خبر: ۲۱۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس اطلاعات و آمار موجود سرانه پرداخت روزانه هر ایرانی در قالب صدقه ۱۱۶ ریال است.
ناطقان: علیرضا عسکریان روز چهارشنبه  با بیان اینکه آمار موجود نشانگر رشد و افزایش سرانه پرداخت صدقه در مقایسه با سال گذشته است، افزود: براساس آمار موجود و صدقات جمع آوری شده در سطح کشور در سال گذشته به میزان هر نفر ۱۰۸ ریال صدقه پرداخت می شد که افزایش پرداختی های موجود نشانگر اعتماد مردم به کمیته امداد براساس عملکرد آن است.

وی در خصوص آخرین وضعیت صندوق های صدقات موجود در سطح معابر و دیگر مکان های تردد مردم نیز گفت: با توجه به سیاست های جدید کمیته امداد در حال جمع آوری صندوق های صدقات و رفتن به سمت جذب کمک ها و مشارکت های مردمی در قالب سیستم های الکترونیکی از طریق سامانه، پیامک و اپلیکیشن های تلفن همراه هستیم که این روند اکنون در حال فراگیر شدن است.

معاون توسعه و جذب مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: تاکنون ۱۰۸ هزار صندوق صدقات از سطح کشور جمع آوری شده و بنا داریم ۱۸۴ صندوق باقی مانده نیز را به تدریج جمع آوری کنیم.

عسکریان با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران هم اکنون می توانند از طریق شمارگیری *۸۸۷۷# نسبت به واریز کمک های خود اقدام نمایند، افزود: هم اکنون با مشارکت همیشگی حدود ۵۰ هزار نفر از خیرین سطح کشور مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کمک های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان واریز و به آنان پرداخت شده است.

۱۲۷ هزار و ۲۶۴ یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون توسعه و جذب مشارکت های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: اکنون ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر از ایتام که فاقد پدر، مادر یا هر دو مورد هستند تحت حمایت این کمیته قرار دارند و ماهانه مبلغ ۳۲۴ هزار تومان به آنان پرداخت می شود.

وی در خصوص فرزندان محسنین نیز گفت: ۱۲۷ هزار و ۹۰۱ نفر از فرزندان محسنین نیز تحت حمایت کمیته امداد هستند که در مقایسه با سال گذشته دارای ۴۵ درصد رشد است.

به گفته عسکریان، به ازای هر فرد از خانواده محسنین نیز ماهانه مبلغ ۱۲۴ هزار تومان پرداخت می شد که این رقم هم اکنون به ۱۸۸ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار حامی ایتام و غیره کمک های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار کمیته می گذارند، گفت: این تعداد نیکوکار خیر سال گذشته حدود ۷۸ میلیارد تومان کمک های خود را که نشانگر ۳۴ درصد رشد است را به حساب کمیته امداد واریز کرده و عین مبالغ در اختیار نیازمندان تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون توسعه و جذب مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: به طور میانگین هر خیر نیکوکار به صورت ماهیانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای کمک به نیازمندان پرداخت می کند.

۷۶ درصد کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری می شود

معاون توسعه وجذب مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری ۱۳۴۰ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۱۵۲۴ مرکز نیکوکاری راه اندازی شده که با توجه به روند موجود پیش بینی می کنیم تا پایان سال به سه هزار مرکز افزایش یابد.

عسکریان با بیان اینکه برای افزایش مراکز نیکوکاری تا مرز هشت هزار مرکز در سال آینده نیز برنامه ریزی های لازم شده، گفت: ۷۰ درصد منابع جمع آوری شده کمیته امداد توسط مراکز نیکوکاری سراسر کشور به انجام می رسد.

افتتاح مراکز نیکوکاری خبرنگاران

عسکریان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از خبرنگاران کشور برای راه اندازی مراکز نیکوکاری با عنوان خبرنگاران افزود: برای نخستین بار با توجه به ارائه طرح راه اندازی مراکز نیکوکاری خبرنگاران در سطح کشور، اکنون سه مرکز نیکوکاری خبرنگاران در استان های قزوین، گلستان و مازندران راه اندازی شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین