کد خبر: ۲۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
پاکبان یاسوجی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت، هنر خود را در سطح شهر یاسوج به نمایش گذاشته است.
ناطقان: آرش اسلامی، مجرد و دارای ۳۰ سال سن با داشتن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت به عنوان پاکبان در شهر یاسوج خدمت می‌کند، علاوه بر پاکبانی، هنری دارد که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده و با وجود هنر خود از کار پارک بانی دل نکنده است.

اسلامی بدون هیچ آموزشی در زمینه نقاشی، کارهای حجمی و مجسمه سازی فعالیت می‌کند و هنر خود را در سطح شهر یاسوج به نمایش گذاشته است. وی تاکنون در چند جشنواره هنری استانی و کشوری رتبه برتر کسب کرده است.

این پاکبان و هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: اهل شهر دهدشت هستم و حدود ۱.۵ سال است که بعنوان پاکبان در شهرداری یاسوج بصورت نیروی شرکتی مشغول بکار هستم.

اسلامی افزود: ماهانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان از شهرداری حقوق می گیرم.

وی اظهارکرد: پس از اینکه به حوزه فضای سبز شهرداری مراجعه کردم که چنین کارهای هنری را انجام می دهم، چند نمونه کار برایشان در سطح شهر انجام دادم و وقتی کارهایم را دیدند تایید کردند و بعدش مشغول بکار شدم.

این پاکبان و هنرمند کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این وضعیت شغلی، امنیت شغلی ندارم و انتظار دارم در صورت امکان تبدیل وضعیت شوم.

اسلامی تصریح کرد: کارهای هنری شامل حجمی بومی از زباله های دور ریختنی شهرداری اجرا می کنم و نقاشی با حداقل هزینه در سطح شهر می کشم. تا کنون حدود ۲۰ کار حجمی انجام دادم و جعبه های برق، مخابرات، دیوارهای پارک‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس را رنگ آمیزی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه در جشنواره استانی شرکت و رتبه کسب کردم، ادامه داد: همچنین در جشنواره کشوری طراحی مبلمان شهر رتبه دوم را کسب کردم و در جشنواره دیوارنگاری کشوری در یاسوج طرحی که ارائه کرده ام جزء ۳۰ طرح برتر انتخاب شد.

این پاکبان و هنرمند کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعلت بیکاری و شرایط اقتصادی ام در این کار مشغول شدم اما هم اکنون آنچه من را در شهرداری یاسوج نگه داشته، عشق و علاقه به کارهای هنری که انجام می دهم، بوده است.

اسلامی تاکید کرد: بزرگترین نقاشی سه بعدی دیواری کشور را در یک کارخانه شهرستان بویراحمد در حال انجام دارم.

وی گفت: نیاز به اعتماد و حمایت مسئولان دارم و انتظار دارم به کارهای نقاشی و کارهای حجمی بهاء دهند تا بهتر و باانگیزه تر کار خود را ادامه دهم و به مردم، گردشگران و هم استانی هایم عرضه کنم.

این پاکبان و هنرمند کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: اینکه مردم و گردشگران در کنار نقاشی‌ها و کارهای حجمی ام در سطح شهر عکس می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند، برایم لذت بخش است.

اسلامی افزود: کارهای که انجام داده ام بر روح و فکرم تاثیر داشته بطوریکه اگر هم مشکلی داشته باشم در این فضا فراموش می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلی که دارم کمبود ابزارهای لازم است، تصریح کرد: در واقع می توانم کارهای بهتر و قوی تر انجام دهیم اما چون ابزارهای لازم را ندارم تاکنون نتوانسته ام اجرایی کنم.

این پاکبان و هنرمند کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هزینه کارهایی را که تاکنون در سطح شهر یاسوج انجام داده ام از سوی شهرداری بوده است، ادامه داد: تاکنون تنها شهردار، یک عضو شورای شهر و مدیرعامل فضای سبز شهرداری یاسوج پیش آمدند و بابت کارهایم تشکر کردند اما غیر از این هیچ مسئولی سراغی از من نگرفت.

اسلامی به جوانان توصیه کرد؛ یک فرد نباید حتما منتظر بماند تا با توجه به درسی که خوانده کار پشت میز نشینی گیرش بیاید چرا که افراد تحصیل کرده زیاد هستند و برای همه کار پشت میز نشینی گیر نمی‌آید بنابراین باید با توجه به توانایی‌ها و استعدادهای خود دنبال کار بروند.

وی بیان کرد: از مردم خواست در حفظ، نگهداری و زیباسازی المان‌ها و کاری حجمی در سطح پارک ها و شهر همکاری کنند.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین