کد خبر: ۲۱۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
ارتش عراق از کشته شدن دو عضو داعش پس از چهار ساعت درگیری در استان بغداد خبر داد که یکی از آنها یکی از سرکرده‌های خطرناک این سازمان تروریستی بود.
ناطقان: به نقل از سومریه نیوز، تیم رسانه‌ای امنیتی وابسته به ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ارتش عراق به محل تجمع اعضای گروه تروریستی داعش در شهرستان "الطارمیة" واقع در ۵۰ کیلومتری شمال استان بغداد یورش بردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: درگیری‌هایی مسلحانه میان نیروهای ارتش و دو تن از اعضای داعش رخ داد و این درگیری ها چهار ساعت به طول انجامید و در نهایت این دو تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

در بیانیه تیم رسانه‌ای امنیتی عراق آمده است: یکی از این دو داعشی کشته شده، تروریستی خطرناک به نام "سیف فیصل" معروف به "ابی اسحاق" بود و در گروه تروریستی داعش فعالیت‌های تروریستی متعددی داشت.

طبق بیانیه مذکور، ابا اسحاق، مسئول امنیت عمومی داعش در مناطق شمال بغداد در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بود و در سال ۲۰۱۸ پست وی به "سرکرده جوخه‌ها" در همان منطقه تغییر یافت. سرویس اطلاعات عراق به دنبال ابا اسحاق بودند چرا که وی مهمترین و بارزترین سرکرده تروریستی در شمال بغداد بود.

حملات داعش طی هفته‌های اخیر به ویژه در منطقه "الوعرة" ما بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیالی که به "مثلث مرگ" شناخته می‌شود، افزایش یافته است.

 عراق در سال ۲۰۱۷ از پیروزی علیه داعش و بازپس‌گیری کامل اراضی آن خبر داده بود اما همچنان گروهک‌های مخفی داعش در مناطق گسترده عراق حضور دارند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین