کد خبر: ۲۱۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
رئیس جمهوری ترکیه از اروپا خواسته برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی از اقدامات آنکارا در این کشور حمایت کند.
ناطقان:  رجب طیب اردوغان، رئیس جموری ترکیه در مطلبی برای مجله پولتیکو امروز (شنبه) و پیش از نشست فردا در برلین که با هدف حل بحران لیبی برگزار می‌شود، نوشت: به یاد داشته باشید که اروپا کمترین تمایل برای حمایت نظامی از لیبی را داشت. راه رسیدن به صلح در لیبی از ترکیه می‌گذرد.

در نشست روز یکشنبه در برلین، آلمان و سازمان ملل قرار است طرف‌های درگیر در لیبی را به سمت توافق آتش بس و مکانیسم نظارت به عنوان گام نخست صلح در این کشور سوق دهند.

ترکیه از دولت فایز السراج در طرابلس حمایت می‌کند و خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" در شرق را "کودتاچی" می‌داند.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه مطلب خود آورده است: ما نیروهای امنیتی لیبی را آموزش خواهیم داد و به آنها در مقابله با تروریسم،‌ قاچاق انسان و سایر تهدیدهای جدی علیه امنیت بین الملل کمک می‌کنیم.

اردوغان ادامه داد، اگر دولت مشروع لیبی موفق شده تا گروه‌های شبه نظامی چون داعش و القاعده را براندازد، حتما می‌تواند راه مناسبی برای بازگشت ثبات بیابد. نباید فراموش کرد که اگر دولت مشروع لیبی سقوط کند،‌ اروپا با مشکلات و تهدیدهای جدیدی روبرو خواهد شد و زمینه برای تروریسم فراهم می‌شود. تاریخ نشان داده پشت کردن به دیپلماسی و جایزه دادن به آنهایی که جامعه بین الملل را به سخره می‌کشند، تنها باعث ایجاد مشکلات بزرگتر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین