کد خبر: ۲۱۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
رئیس‌جمهوری آمریکا در شصتمین سالروز امضای پیمان امنیتی کنونی آمریکا-ژاپن خواستار ائتلاف عمیق‌تر و قدرتمندتر میان دو کشور شد؛ به‌رغم آنکه او شش ماه پیش از این پیمان انتقاد کرده بود.
ناطقان:  به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در بیانیه‌ای گفت: از آنجا که جو امنیتی همچنان به چشم می‌خورد و چالش‌های جدیدی به وجود می‌آید، ضروری است که اتحاد ما بیشتر تقویت و تعمیق شود. اطمینان دارم که در ماه‌ها و سال‌های پیش رو، مشارکت ژاپن در امنیت مشترک ما همچنان رشد می‌کند و این ائتلاف همچنان شکوفا خواهد شد.

ترامپ ژوئن سال گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در ژاپن، این پیمان ۱۹۶۰ را که دقیقا شش دهه پیش در چنین روزی به امضا رسید و محور سیاست‌های دفاعی ژاپن است، "غیر منصفانه" خواند و گفت که این پیمان باید تغییر کند. ترامپ در آن زمان گفت به خروج از این پیمان فکر نمی‌کند.

این پیمان، ایالات متحده را به دفاع از ژاپن ملزم می‌کند و ژاپن هم در ازای آن پایگاه‌های نظامی در اختیار ایالات متحده قرار می‌دهد. این پیمان در ابتدا در ۱۹۵۱ به امضا رسید و ۱۹۶۰ بازنگری شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین