کد خبر: ۲۱۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
قیمت نفت اوپک با افزایش 30 سنتی به 65.62 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
ناطقان: سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه با ۳۰ سنت افزایش ۶۵.۶۲ دلار فروخته شده است.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۲۵ دی برابر با ۱۵ ژانویه، ۶۵.۳۲ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

توافق تجاری بین چین و آمریکا در روز پنج شنبه امضا شد و چشم‌انداز تقاضای آتی نفت در بازار جهانی را مثبت کرد و همین امر باعث افزایش قیمت نفت شد که به تبع آن قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به نوشته رویترز، در روز جمعه از جمله دلایل سبز بودن معاملات بازار نفت انتشار رشد باثبات اقتصاد چین علی‌رغم پیش‌بینی‌های منفی بوده است. (جزئیات بیشتر)

اما درحالی‌که هنوز بازارهای نفتی سبزپوش بودند، همین خبرگزاری در ساعات پایانی معاملات نوشت آمارهای آشفته اقتصادی در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان که نگرانی‌ها در مورد تقاضا برای سوخت را مطرح کرده که سبب شده است تا قیمت نفت ثابت بماند. همچنین این وضعیت با خوش بینی ناشی از امضای توافق تجاری آمریکا و چین همزمان شده است.(جزئیات بیشتر)

هر بشکه نفت برنت جمعه گذشته را با قیمت ۶۴.۸۵ دلار و نفت خام آمریکا با قیمت ۵۸.۵ دلار به پایان بردند.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته ۰.۲ درصد و نفت خام آمریکا ۰.۸ درصد کاهش یافت.

آمارهای دولتی روز جمعه نشان داد، اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۱۹ رشد ۶.۱ درصدی را تجربه کرده که کندترین رشد در ۲۹ سال گذشته به شمار می‌رود.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان تولید خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند.

 این کشورها روز پنج شنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ آذر) با یکدیگر دیدار و توافق کردند تا بر میزان کاهش تولید خود روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر بیفزایند و این مقدار کاهش تولید را در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ ادامه دهند.(جزئیات بیشتر)

سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به ۲۷ دی به ۶۵.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین