کد خبر: ۲۱۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
وزیر راه و شهرسازی به تشریح آخرین مصوبات بازسازی مناطق سیل زده استان هرمزگان پس از بازدیدش از شهرستان های جاسک و بشاگرد پرداخت.
ناطقان: محمد اسلامی در حاشیه سفر به استان هرمزگان ظهر امروز(۲۹ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران در بندرعباس، افزود: سیل اخیر در شرق استان هرمزگان با حجم فراوان روان آب‌ها و پر شدن سدها مواجه شد که خسارت‌هایی به بار آورد.

وی با بیان اینکه خسارت‌هایی هم به زیرساخت‌ها و زندگی مردم نیز وارد کرده است، اضافه کرد: امروز روستاهای سیل‌زده هرمزگان را به همراه استاندار بازدید کردیم که ۵۳ روستا راه‌های ارتباطی‌شان قطع‌شده بود که از این تعداد تنها حدود ۱۰ روستا راه شآن‌همچنان قطع است آن‌هم به دلیل استفاده از مسیر رودخانه‌ها برای جابجایی که از دیرباز صورت می‌گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا آب فروکش نکند امکان تردد از این جاده‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: مسکن، زمین‌های کشاورزی و دام‌های مردمان روستایی در مناطق سیل‌زده با خسارت زیادی مواجه شده‌اند که بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در منطقه مستقر و در حال رسیدگی و برآورد خسارت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی خسارت‌ها برای اعطا تسهیلات معیشتی و تسهیلات بلاعوض تعمیرات و احداث به روستاییان سیل‌زده هستیم، اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در سایر استان‌های سیل‌زده هم مشاهده شد، این است که باید زندگی مردم را از بستر رودخانه‌ها جدا کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه قرار شد مطالعات وزارت نیرو با محوریت استاندار هرمزگان تکمیل شود، خاطرنشان کرد: آن روستایی‌ها که مشخص شود در بستر رودخانه قرار دارند، به‌طور حتم جابجا شوند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی با بیان اینکه آنجاهایی که آسیب‌پذیر نیست نیز با لایروبی و ایمن‌سازی رودخانه‌ها سعی در ایمن نگاه‌داشتن منازل مردم داشته باشیم.

 وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های در دست احداث در استان هرمزگان، بیان کرد: پل‌های زیادی در شهرستان جاسک از جا کنده‌شده و آسیب زیادی دیده است درحالی‌که پل‌هایی که از محل سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری احداث‌شده، آسیب‌ندیده است.

وی با بیان اینکه پل‌های آسیب‌دیده را باید با شیوه‌های جدید بار دیگر احداث شود، اضافه کرد: با توجه به برآورد خسارتی که تاکنون شده به دولت ارسال و منابع لازم برای تأمین آن در نظر گرفته خواهد شد.

اسلامی با اشاره به محرومیت تاریخی شهرستان بشاگرد، اظهار کرد: گرچه طی این سال‌ها کارهای بسیاری شده است اما هنوز مردم به راه و گل نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بر روی رودخانه جگین نیاز مبرم به پل احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: زندگی مردم نیز نباید مختل شود و با همکاری نیروهای مسلح و شرکت‌های سازنده پلی متحرک و سریع النصب را بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد نصب خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری مناقصه پل ۱۲ دهنه ۱۰ متری بر روی رودخانه جگین، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که با کمک استاندار ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بشاگرد تا پایان دولت دوازدهم تکمیل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم تمامی این اقدامات در زمان‌بندی اعلام‌شده صورت گیرد و ایمن‌سازی لازم صورت گیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین