کد خبر: ۲۱۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوا بزرگترین مسئله‌ای است کلانشهر‌ها است که برای آن یک برنامه جامع ندارد.
ناطقان: مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در روز ملی هوای پاک و رونمایی از سامانه ملی تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوا که صبح امروز ۲۹ دی ماه در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور از سازمان محیط زیست ۴ موضوع را درخواست کرده بود که با مشارکت کنسرسیوم دانشگاهی انجام شود بنابرهمین اساسنامه کنسیرسیوم دانشگاهی در شهریورماه سال ۹۶ تدوین شد و در اولین به امضا رسید.

او در ادامه بیان کرد: آلودگی هوا بزرگترین مسئله‌ای است که برای کلانشهر‌ها داریم که یک برنامه جامع ندارد، با دستوری که رئیس‌جمهوری صادر کرد قرار شد برنامه‌ای برای کاهش آلودگی کلانشهر‌های کشور ارائه شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از موضوعات دیگری که رئیس‌جمهوری از سازمان محیط زیست درخواست کرد، بحث گرد و خاک است که به هوا هم مرتبط است. در سال گذشته برنامه شناسایی کانون‌ها در کشور به اتمام رسید و سال جاری ۳۵۰ میلیون دلار و سال آلاینده ۱۵۰ میلیون دلار برای اقدامات اعتبار در نظر گرفته شد.

او افزود: سازمان محیط زیست هم بر اساس آن برنامه، اقدامات خود را انجام می‌دهد و باید گفت که امسال در کانون‌های داخلی وارد عملیات شدیم و امیدواریم برای برنامه رفع مشکل آلودگی هوای کلانشهر‌ها هم بتوانیم در سال آینده ردیف اعتباری داشته باشیم که پرداخت شود.

تجریشی با اشاره به اینکه سومین موضوعی که باید با مشارکت دانشگاه‌ها دنبال شود، پسماند‌ها است، عنوان کرد: مدیریت پسماند‌ها با اولویت شهر‌های شمالی و دیگر شهر‌ها در دستور کار است و قرار است که با مشارکت کنسرسیوم دانشگاهی موضوع پسماند‌ها را دنبال کنیم.

او در ادامه مطرح کرد: دانشگاه‌ها درباره پسماند‌هایی مذکور ورود کرده‌اند، از جمله موضوعات مهم در این خصوص پسماند‌های خاص و پسماند‌های الکترونیک است به ویژه با تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون یورو و ۲۶۰ میلیار تومان، همکاری با دانشگاه‌ها بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان این اقدامات تسهیل خواهد شد.

تجریشی در خصوص رونمایی از این سامانه گفت: با سازمان هواشناسی هم رایزنی شده است که بتوانیم این سامانه را به سامانه هواشناسی یکپارچه کنیم تا بتوانیم اثربخشی اقدامات را در کلانشهر‌ها داشته باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه‌های پیش رو سازمان محیط زیست گفت: پروژه بعدی رفع آلودگی ۴۸ پتروشیمی در کشور است که با کارخانه‌های سیمان و صنایع هم رایزنی شده است که با مشارکت کنسرسیوم دانشگاهی بتوانیم آلودگی را کاهش دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین