کد خبر: ۲۱۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی در زمینه برجام گفت که این توافق مهم بین‌المللی است و باید اختلافات از طریق گفت‌وگو رفع شود.
ناطقان: سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان نشست خبری روز دوشنبه به پرسش های حاضران درباره تحولات داخلی این کشور و اوضاع منطقه و جهان از جمله «آخرین وضعیت برجام» پاسخ داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «گنگ شوانگ» از سخنگویان این وزارتخانه در جریان این نشست خبری در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در زمینه آخرین تحولات در زمینه برجام و پیشنهاد «سرگئی لاوروف» سرپرست وزارت خارجه روسیه در خصوص برگزاری جلسه‌ای در سطح مدیران سیاسی طرف‌های حاضر در  برجام، گفت: «برجام مورد تأیید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد، دستاورد مهم دیپلماسی چند جانبه، ستون مهمی برای نظام بین المللی منع گسترش سلاح‌های اتمی و صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش قابل توجهی از نظم بین المللی در چارچوب حقوق بین‌الملل است.»

وی افزود: «برجام باید حمایت و اجرا شود. در شرایط کنونی، از کلیه طرف‌های برجام می‌خواهیم که صبور و خویشتندار باشند، اختلافات را از طریق گفت‌وگو و مذاکرات تحت کمیسیون مشترک برجام برطرف سازند و برای بازگرداندن توازن بین حقوق و تعهدات در برجام اقدامات مشخصی انجام دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: «به عنوان شرکای راهبردی در زمینه هماهنگی برای یک دوره جدید و از حامیان سرسخت برجام، چین و روسیه در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران ارتباط نزدیک با هم دارند. چین از تمام پیشنهادهایی که به بهبود وضعیت کنونی و حفظ  برجام کمک خواهد کرد، پشتیبانی می‌کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران نیز امروز با تأکید بر عدم مذاکره بین ایران و آمریکا گفت که ایران ابتکارات جدیدی از دل برجام به اروپایی‌ها ارائه داده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین