کد خبر: ۲۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
استاندار تهران گفت: در نمازجمعه هفته پیش که به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از تهرانی‌ها شرکت کردند.
ناطقان: انوشیروانی محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در استانداری تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار  کرد: در دی ماه امسال شاهد حوادث خاصی بودیم که از آن جمله می‌توان به شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یوم‌الله نام بردند.

وی تصریح کرد: نام و شهادت سلیمانی به یک فرهنگ و مدرسه تبدیل شده است و اخلاق‌مداری و مردم‌داری سرلوحه کار آن مرد بزرگ بوده است.

استاندار تهران  خاطر نشان کرد: مردم قدردان کشورمان نیز بزرگترین تشییع و بدرقه جهان را برای سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رقم زدند و در تهران بیش از 5 میلیون نفر در مراسم تشییع حضور داشتند و آن رستاخیز را به وجود آوردند که این مسئله در هیچ مکتبی قابل تعریف نیست.

محسنی بندپی همچنین به اقدام قابل توجه سپاه پاسداران در رابطه با موشک‌باران پایگاه آمریکایی‌ها (عین‌الاسد) در عراق اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود به آمریکا حمله کند و این نشان می‌دهد که ما قدرتمند هستیم و اگر قدرت نداشتیم در مقابل تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌هایی که از بدو انقلاب اسلامی، آمریکا برای کشور ما ایجاد کرده بود شکست می‌خوردیم ولی به لطف خداوند توانستیم در مقابل تمامی این توطئه‌ها مقابله کنیم که البته در دو سال اخیر نیز رسانه‌های دشمن پمپاژ یاس و ناامیدی را در کشور ما ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: قدرتمندی ایران هیبت آمریکا را در دنیا شکست و قدرت ما این بود که موشک‌های خود را در پایگاه عین‌الاسد که از پیشرفته‌ترین پایگاه‌های آمریکا بود فرود آوردیم و نشان دادیم که قدرت آمریکا پوشالی است و در حال حاضر نیز یک به یک مجروحان آن موشک‌باران بیرون می‌آید.

استاندار تهران همچنین به سقوط هواپیمای 736 اوکراین اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخی بود که همه ما را داغدار کرد و همه در این حادثه هم دردیم و به خانواده این افراد که صفت شهادت زیبنده آنها است تسلیت عرض می‌کنم و متاسفانه جمعی از افراد باهوش و دارای استعداد کشورمان در این حادثه جان باختند.

محسنی بندپی در ادامه به برگزاری نماز روز جمعه هفته پیش به امامت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: روز جمعه نیز یک همایش عظیم در تهران برگزار شد که آن هم اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری بعد از 8 سال در تهران بود که موجب وحدت،‌ آرامش، اعتماد و اطمینان به جامعه شد.

وی ادامه داد: مباحثی که مقام معظم رهبری در نمازجمعه هفته پیش مطرح کردند، شرایطی ایجاد کرد که بتوانیم دوباره ویژگی‌های مردم را که بر سر حوادث اخیر دچار ناراحتی و نگرانی بودند احساس کنیم و ما روز به روز در اهداف انقلاب مصمم‌تر خواهیم شد و به لطف خدا و بهره‌مندی از مردم و وجود ولایت همه توطئه‌ها را از بین خواهیم برد.

استاندار تهران تاکید کرد: در نماز جمعه هفته پیش یک میلیون و 800 هزار نفر شرکت داشتند، که در همین ارتباط از شورای تامین، عوامل انتظامی و نظامی و مردم که مشارکت حداکثری را داشتند قدردانی می‌کنم.

محسنی بندپی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه فرمودند، ما باید قوی باشیم که البته این مسئله را در بیانیه گام دوم انقلاب هم مطرح کرده‌اند.

وی در ارتباط با شهر هوشمند نیز، خاطر نشان کرد: یکی از تعاریف شهر هوشمند دادمحور بودن است و دستگاه‌های مختلف باید داده‌های خود را در اختیار یکدیگر قرار بدهند و از آن استفاده کنند.

استاندار تهران گفت: ما توانستیم با استفاده از تکنولوژی در کمترین زمان علت سقوط هواپیما را تشخیص دهیم که این کار ارزشمندی بود که صورت گرفت.

محسنی بندپی تصریح کرد: ما در تهران به سمت هوشمندسازی در حرکتیم و امیدواریم اولین کلانشهری باشیم که بتواند در راستای هوشمندسازی محیط زیست اقداماتی انجام دهد.

وی همچنین به مصرف گاز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله‌ای که باید به آن توجه شود صرفه‌جویی در نیرو است و هنوز در جامعه ما مصرف انرژی بالا است و ما در زمستان امسال 600 میلیون مترمکعب مصرف گاز در کشور را ثبت کرده‌ایم و این موضوع موجب افزایش گازهای گلخانه‌ای می‌شود و بنابراین درخواست می‌شود که مصرف گاز ادارات براساس استانداردها باشد.

استاندار تهران در پایان خطاب به مدیران استانی گفت: هر سه ماه یکبار شورای اداری استان تشکیل می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم به حضور در این جلسات هستند و در صورتی که مدیران حضور کمرنگی در این جلسات داشته باشند با آنها برخورد خواهد شد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین