کد خبر: ۲۱۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
امشب قصد داریم از تغذیه میکروب‌ها در خارج از کره زمین بگوییم.
ناطقان: هر چند که مریخ یک سیاره قدیمی است، اما برای برخی از موجودات زنده مانند میکروب‌ها، محل زندگی به شمار می‌رود، زیرا آنها می‌توانند در سنگ‌ها، صخره‌ها و خاک مخفی شوند و زندگی کنند. طبق آخرین تحقیقات منبع احتمالی تغذیه این ارگانیسم‌ها, گردوغبار فضاست.

براساس گزارش «نیواطلس»، مریخ مکان راحتی برای  زندگی نیست, چراکه مریخ سیاره‌ای سرد و بدون آب است. تمام آب‌های مریخ در یخ‌های قطب و دریاچه‌های نمک عمیق و زیرزمینی محبوس شده است. همچنین این سیاره به دلیل این که اشعه ماوراء بنفش خورشیدی از آن عبور می‌کند باعث شده است مریخ بی‌حاصل باقی بماند.

همچنین  طبق محققات  دانشگاه‌های امپریال کالج لندن، مانش، استیرلینگ و آلبرتا؛ فضا به طور شگفت‌آوری دارای میزان زیادی گردوغبار است و این ذرات گردوغبار کوچک به طور مداوم روی سیارات می‌بارند. ما روی زمین به ندرت این ذرات را می‌بینیم، زیرا اتمسفر ضخیم سیاره ما این ذرات را پیش از اینکه به سطح زمین برسند، می‌سوزاند؛ اما جو نازک مریخ به گردوغبار‌های کیهانی اجازه ورود به سطح سیاره را می‌دهد.


این گردوغبار‌ها ممکن است منبع غذایی برای انواع موجودات میکروسکوپی بر روی سیاره سرخ باشد. همانطور که می‌دانید ارگانیسم‌ها برای زنده ماندن نیاز به مولکول‌های ساخته شده از کربن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و فلزاتی مانند نیکل دارند. این‌ها همه موادی هستند که بر روی زمین وجود دارند، اما در مریخ با دشواری پیدا می‌شوند.

طبق گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی در مریخ هیچ گونه مواد مغذی وجود ندارد. محاسبات  نشان می دهد ریزشهاب‌سنگ‌ها در مریخ بهتر از زمین باقی‌می‌مانند. این نوع ذرات حاوی میزان زیادی آهن، نیکل، گوگرد و احتمالا فسفر هستند و می‌توانند مواد مغذی برای میکروب‌های مریخ را فراهم کنند.
برچسب ها: تغذیه ، میکروب ها ، فضا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین