کد خبر: ۲۱۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
متخصص قلب و عروق گفت:استرس بالا، نوع رژیم غذایی، تمایل به مصرف فست فود، غذا‌های چرب، مصرف نمک و شیرینی‌جات، کم‌تحرکی و استعمال دخانیات و... منجر به افزایش فشارخون، قند و بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی خواهد شد.
ناطقان: یحیی ابراهیمی متخصص قلب و عروق با اشاره به این‌که سکته قلبی یکی‌از بیماری‌های شایع در جامعه امروزی است، اظهار کرد: علت اصلی سکته‌های قلبی فشارخون بوده که بین شمار زیادی از مردم شایع شده و کم‌وبیش افراد به آن دچار هستند.

وی با اشاره به این‌که با تغییرات فشارخون بروز سکته محتمل است، تصریح کرد: در چنین حالتی عروق شکننده می‌شوند و احتمال پارگی در بالاترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و در صورت ایجاد لخته و یا پارگی شریان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی رخ می‌دهند که عمده بیماران قلبی با چنین حالتی مواجه می‌شوند.

ابراهیمی با بیان این‌که علت ۹۰ درصد سکته‌های قلبی مشخص نیست، عنوان کرد: در ۱۰ درصدی که علت‌ها تقریباً مشخص است ۸۰ درصدشان براثر نارسایی‌های کلیوی و ۲۰ درصد دیگر نیز علت‌های، چون چاقی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک، دیابت و ... است که به بروز بیماری قلبی منجر می‌شود.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: شایع‌ترین موردی که در بیماری‌های قلبی دیده می‌شود کرونر است که در آن عروق با نارسایی منجر و تنگی عروق رخ می‌دهد و همین عامل باعث فوت و یا نارسایی افراد می‌شود که بعد‌ها فرد به همین علت جان خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان این‌که معمولاً تنگی عروق در افراد منجر به آنژیوگرافی می‌شود، اضافه کرد: ۸۰ درصد کسانی‌که آنژیوگرافی می‌کنند به‌دلیل نارسایی‌های قلبی و عروقی در سال‌های بعد ناچار به عمل جراحی باز می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به این‌که در سطح دنیا سکته قلبی امری شایع است به طوری‌که بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تصادفات سه دلیل اصلی مرگ‌ومیر هستند، بیان کرد: می‌توان با اتخاذ یک شیوه درست بیماری قلبی و عروقی را مدیریت کرده و از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین