کد خبر: ۲۱۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به احتمال افزیش هجوم دستجات ملخ صحرایی به استان بوشهر نسبت به پارسال نیاز به مبارزه در سطوح بیشتر با این آفت احساس می‌شود.
ناطقان: خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه اخیر و افزایش رطوبت خاک، پیش بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال خسارت‌ها در استان بوشهر با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز این دستجات به استان بوشهر وجود دارد. ایشان همچنین از ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی نموده احساس نگرانی کرد.

عمرانی با اشاره به اقداماتی کهپارسال انجام شد، گفت: سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی ۱۰۴ هزار هکتار بود که به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شد. از این سطح، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شده است.

او ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه پارسال در مراتع و جنگل‌های استان بوشهر و بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خوشبختانه پارسال در باغات استان بوشهر شاهد خسارت بسیار کم بودیم، چون با مبارزه به موقع از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری به عمل آمد.

عمرانی تاکید کرد: پارسال ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین