کد خبر: ۲۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تا پایان وقت دیروز در 469 محور مواصلاتی بارش برف و باران داشتیم، گفت: در شبانه‌روز گذشته در 50 هزار و 885 کیلومتر باند جاده، برف‌روبی انجام شد.
ناطقان: حیدر مطاعی درباره انجام عملیات راهداری در محورهای کشور تا پایان وقت روز گذشته اظهار داشت: تا پایان وقت دیروز در 469 محور مواصلاتی بارش برف و باران گزارش شد و 24 استان درگیر بارش برف بودند، همچنین در سه استان بارش باران گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه راهدارخانه‌ها در این 24 استان تجهیز کامل شده‌اند‌، اضافه کرد: ‌روز گذشته 13 جاده مسدود داشیم که 7 محور، انسداد فصلی داشتند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در راستای انجام عملیات راهداری و به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات برای باز نگه داشتن محورهای برف‌گیر، 3656 راهدار در این 469 محور، عملیات برف‌روبی، شن‌پاشی و نمک‌پاشی را انجام دادند.

مطاعی با بیان اینکه در 940 پایگاه راهداری زمستانی‌ راهداران و ماشن‌آلات راهداری در آماده‌باش کامل هستند، اظهار داشت: در این راستا در 50 هزار و 885 کیلومتر باند جاده، برف‌روبی انجام شد و 16 هزار و 927 تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدن جاده‌ها و لغزندگی آنها به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین راهداران تلاش کردند به 5542 دستگاه خودرو که در جاده‌ها به دلیل بارش برف دچار مشکل شده بودند،کمک شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آماده‌باش افراد در مرکز مدیریت راه‌ها در استان‌های مختلف گفت: رصد وضعیت جاده‌ها از طریق 800 دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی و جاده‌های اصلی انجام می‌شود.‌

مطاعی گفت: مسافران جهت اطلاع آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند از سامانه پیامکی 1000141، اپلیکیشن 141 و سامانه تلفنی 141 استفاده کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در صورت لزوم استفاده از خودرو شخصی برای تردد در جاده‌ها، مسافران تلاش کنند حتما تجهیزات زمستانی کامل و زنجیر چرخ در خودرو داشته باشند، مخزن سوخت خودرو باید تکمیل باشد و راننده‌ها نیز از سلامت ‌سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند‌
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین