کد خبر: ۲۱۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
با خواندن این گزارش با نحوه شکل گیری و وظایف پلیس فتا آشنا شوید.
ناطقان: در این گزارش با نحوه شکل گیری و وظایف پلیس فتا آشنا می شوید.
نحوه شکل گیری

قوه قضائیه دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای را سال ۸۸ راه اندازی کرد. در آن زمان بخشی تخصصی در پلیس آگاهی به جرائم رایانه‌ای رسیدگی می‌کرد.

با افزایش جرائم رایانه ای، ضرورت ایجاد پلیس تخصصی فضای مجازی برای مقابله با این جرائم در نیروی انتظامی احساس شد؛ بنابراین پلیس تخصصی فضای تولید و تبادل اطلاعات به اختصار پلیس فتا، در بهمن ماه سال ۸۹ راه اندازی شد.
نحوه شکایت مردم از جرائم رایانه‌ای

در دادخواهی‌های عمومی، شهروندان تهرانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱) شکایت خود را مطرح می‌کنند. در صورت تایید مرجع قضایی پرونده برای رسیدگی به امور ضابطی، به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود.
اگر موارد شکایت شهروندان، در قانون به عنوان جرم شناخته شده باشد و مرجع قضایی امکان تعقیب را اعلام کند، پلیس فتا به پرونده ورود می‌کند.

پلیس فتا به تمامی جرائم رایانه‌ای موجود در قانون، رسیدگی می‌کند. جرائمی مانند نشر کاذیب، دسترسی غیر مجاز به داده‌های رایانه ای، هتک حرمت و برداشت غیرمجاز از جمله جرائمی است که توسط پلیس فتا رسیدگی می‌شود.
منبع: میزان
برچسب ها: پلیس ، فتا ، وظایف
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین