کد خبر: ۲۱۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۱۰هزار نفر از هموطنان متأثر از حوادث جوی در ۱۸ روز گذشته خبر داد.
ناطقان: مرتضی سلیمی با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ دی ماه تا امروز شنبه ۵ بهمن ماه گفت: هموطنان همه استان‌ها متأثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۳ هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۲۱۰ هزار نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.


وی افزود: هموطنان در یک هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادر‌های فردی، ۲۷ هزار و ۶۶۹ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. به علاوه ۱۱۶ نفر از سوی نیرو‌های امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رهاسازی ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک و تخلیه ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب، گفت: متأسفانه ۵ نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل و ریزش آوار جان باختند. ۱۱ فروند بالگرد که شامل ۴ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی است، با انجام ۲۸۲ سورتی پرواز معادل ۱۹۲ ساعت پرواز، ۶۵ تن اقلام امدادی را به مناطق متأثر از سیل منتقل کردند.

به گفته سلیمی، ۴۷ هزار و ۴۷۰ بسته غذایی، ۴ هزار و ۶۸۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۴ هزار و ۷۶۰ تخته پتو مینگ، ۲۵ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰ هزار و ۶۴۹ تخته موکت، ۶ هزار و ۳۱۰ کیلوگرم قند و شکر، ۲۱ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۶۰۷ شعله والوور، ۴ هزار و ۸۴۰ قوطی روغن، ۷۱ هزار و ۷۳۲ بطری آب معدنی، ۴ هزار و ۴۸۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.
منبع: میزان
برچسب ها: امدادرسانی ، سیل ، برف
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین