کد خبر: ۲۱۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
ناطقان: ناصر اصلانی  درباره میزان کشفیات مواد مخدر سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: مجموع کشفیات ۹ ماهه سال جاری ۷۱۶ تن و ۵۳۵ کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته با رشد حدود ۱۷ درصدی همراه بوده است. ۸۰ درصد از مجموع این کشفیات مربوط به تریاک، ۲ درصد هروئین،‌ ۹ درصد حشیش، ۳ درصد مورفین،‌ ۲ درصد شیشه و ۴ درصد سایر مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه عملیات‌های درگیری ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده است، گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۱۵۸۷ باند متلاشی و ۱۳ هزار و ۸۷۶ دستگاه خودرو توقیف شده است که نسبت به سال گذشته با رشد پنج درصدی همراه بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: میزان کشفیات سلاح و مهمات در ۹ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است این درحالیست که تعداد شهدا نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافته است، به طوری که طی ۹ ماهه سال جاری تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر دو نفر اعلام شد اما این آمار در سال گذشته ۱۲ نفر بود، که علت این موضوع به دلیل آن است که نیروهای مقابله‌ای اقدامات خود را حرفه‌ای کرده‌اند و این موضوع منجر به کاهش تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است.

به گفته اصلانی، مجموع دستگیری‌های سال جاری ۳۲۳ هزار و ۹۹۵ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است. این دستگیری‌ها شامل قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است.  

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش کشفیات مواد مخدر به معنای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر است؟ توضیح داد: باتوجه به خشکسالی کشور افغانستان و به دنبال آن آفت‌زدگی زمین‌های آن طی سال گذشته، تولید و کشت مواد مخدر کاهش یافت ولی کشفیات و شبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر روند افزایشی دارد که از مجموع کشفیات ۷۵ درصد مربوط به شرق و حاشیه شرق کشور بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نحوه کشف نیز ۷۴ درصد اطلاعاتی بوده است که این توفیق حاکی از برنامه ریزی اصولی و فعالیتهای مضاعف و اقدامات جهادی و حرفه‌ای نیروهای مقابل کننده در برخورد با قاچاقچیان در سال جاری بوده است
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین