کد خبر: ۲۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
هر قسمت از اعضای بدن برای ادامه حیات، تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی به یک ماده غذایی احتیاج دارد.
ناطقان: غذا یک امر ضروری و لازم برای ادامه حیات، تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی در بدن است. بدون نیاز به غذا و تنها با نوشیدن آب می‌توان دو تا ۸ هفته زندگی کرد، اما در این مدت به قدری دچار ضعف خواهیم شد که ممکن است سیستم ایمنی بدنمان از کار افتاده و انرژی لازم را برای حرکت اندام‌های خود نداشته باشیم. در این بسته به مواد غذایی که برخی از اعضای بدن ما به آن احتیاج دارد، می‌پردازیم.


مغز

مغز یکی از مهم ترین اعضای بدن برای راهنمایی و هدایت انسان ها در تمام زمینه هاست. به گفته متخصصان تغذیه و طب سنتی، مصرف بادرنجبویه و سیب ترش برای افزایش تمرکز، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر مفید است.

قلب

مشکلاتی مانند حمله ناگهانی قلبی، افزایش فشار خون، تپش قلب، گرفتگی رگ‌های قلبی و ناهماهنگ بودن ضربان قلبی در بسیاری از افراد دیده می‌شود. در اینصورت برای رفع این مشکل پیشنهاد ما به شما استفاده از کرن بری و ریزمیوه‌های قرمز مانند توت فرنگی، گیلاس و آلبالو است.

پوست

امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های هر انسانی زیبا نگه داشتن اندام‌های ظاهری است به گونه‌ای که همه ما ممکن است به منظور جلوگیری از افتادگی پوست، از بین بردن جوش، رفع چین و چروک‌های صورت و خشکی پوست از کرم‌های گوناگون و متنوعی استفاده کنیم، اما یکی از موثرترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها استفاده از ماسک‌های صورت مانند رز چینی، آلوئه ورا، وانیل و جنسینگ است.


چشم

حفظ سلامت چشم برای تمامی ما حائز اهمیت است و نادیده گرفتن آن می‌تواند باعث مشکلات جدی در اختلال بینایی شود، بنابراین  مصرف بلوبری باعث تقویت شبکیه چشم می‌شود.

ریه

برای آن دسته از افرادی که از آلرژی، تنگی نفس و آسم رنج می‌برند، مصرف شربت بهار نارنج یا میوه نارنج برای بهبود وضعیت جسمانی شان مفید خواهد بود. در ضمن توصیه می‌شود برای حفظ سلامت ریه های خود استفاده از دخانیاتی مانند سیگار، قلیان و الکل را به حداقل برسانید.

دستگاه گوارش

بسیاری از افراد از عملکرد دستگاه گوارش خود ناراضی هستند در حالی که مصرف گیاه‌های خوراکی مانند بادرنجبویه، نعناع دو آتیشه و هل به منظور هضم بهتر غذا، کاهش نفخ، بهبود سندروم معده و تغییر عملکرد روده به شدت توصیه می‌شود.

مفاصل

اگر می‌خواهید از پوکی استخوان، درد مفاصل و آرتروز زانو نجات پیدا کنید مصرف دارچین، سیب ترش و توت فرنگی را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید؛ چرا که مفاصل یا استخوان ها از اعضای مهم بدن برای برای تحرک و فعالیت های ورزشی هستند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین