کد خبر: ۲۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
روزنامه معتبر واشنگتن پست می نویسد دونالد ترامپ از ابتدای ورود به کاخ سفید تاکنون قریب به 17 هزار دروغ و ادعای واهی مطرح کرده است .
ناطقان: امیرعلی ابوالفتح، نویسنده و تحلیلگر مطالعات امریکا نوشت:

1 - روزنامه معتبر واشنگتن پست می نویسد دونالد ترامپ از ابتدای ورود به کاخ سفید تاکنون قریب به 17 هزار دروغ و ادعای واهی مطرح کرده است .

2 - یکی از جدیدترین دروغ های ترامپ ، جمله نسبت داده شده به محمد جواد #ظریف است : « وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود» .

3 - ظریف چنین جمله ای نگفته است بلکه در پاسخ به این سوال که « آیا شما احتمال مذاکره با آمریکا بعد از کشته شدن سردار سلیمانی را رد می کنید؟» گفته است : «... دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌ اش را جبران کند؛ تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد. ما کماکان بر سر میز مذاکره هستیم. آنها میز را ترک کردند... ».

4 - رییس جمهوری امریکا با این دروغ دو هدف عمده را دنبال می کند ، یکی مرعوب کردن وزیر امور خارجه ایران برای چشم پوشی از گفت و گو با رسانه های غربی و دوم ، ایجاد شکاف در کشور و برهم زدن وحدت .

5 - ترامپ و مشاورانش امیدوارند با راه انداختن جنجال و بالابردن هزینه های سیاسی اظهار نظر ظریف در داخل ایران ، وزیر امور خارجه را از گفتگوهای بیشتر با رسانه ها منصرف و دیپلماسی عمومی ایران را زمینگیر کند .

6 - ترامپ و مشاورانش در تلاش هستند وزیر امور خارجه ایران یا حتی ، رییس جمهوری ایران را افرادی مشتاق به مذاکره با امریکا معرفی نمایند تا زمینه شکاف در میان مسوولین ایرانی و حملات لفظی برخی جریان های سیاسی در ایران علیه دولت و شخص ظریف را فراهم کنند.

7 - ضربه زدن به این انسجام به قدری حائز اهمیت است که رییس جمهوری امریکا با وجود متن مکتوب و قابل دسترسی مصاحبه ظریف با اشپیگل ، چنین دروغ فاحشی را به وزیر امور خارجه ایران نسبت می دهد .

8 - هیچ فردی از جمله محمد جواد ظریف خالی از اشتباه و خطا نیست و نقد عملکرد و نگرش های وی در جای خود ضرورت دارد .

9 - با این حال ، نباید تلاشی را که با تحریم ظریف آغاز شد ؛ سپس روادید سفر وی به مقر سازمان ملل را نشانه رفت و اکنون به ادعایی واهی در توئیتر تقلیل یافته است ، کم اهمیت قلمداد کرد .


منبع:جماران
برچسب ها: دروغ ، ترامپ ، ظریف ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین