کد خبر: ۲۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
سخنگوی طالبان با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیاتی از سرنگونی هواپیمای نظامی حامل تروریست‌های های آمریکائی در ولایت غزنی افغانستان پرداخت.
ناطقان: به نقل از الجزیره، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان دقایقی پیش به تشریح جزئیات سرنگونی هواپیمای نظامی متعلق به تروریست‌های آمریکایی در ولایت غزنی افغانستان پرداخت.

سخنگوی طالبان در این بیانیه آورده است که هواپیمای سرنگون شده حامل نیروهای آمریکایی روز دوشنبه در حال انجام مأموریت جاسوسی در آسمان غزنی سقوط کرد.

در بیانیه طالبان تأکید شده است که در جریان این رویداد سرنشینان این هواپیما از جمله شماری از افسران ارشد سازمان سیا به هلاکت رسیده و اجساد آن‌ها در مجاورت لاشه هواپیما مشهود است.

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کرده اند که این هواپیما حامل افسران سازمان سیا با استفاده از موشک دوش پرتاب «استرلا ۲» سرنگون شده است.

طالبان سرنگونی هواپیمای نظامی تروریست‌های آمریکایی را رسانه‌ای کرد

طالبان پیشتر از سرنگونی هواپیمایی خبر داه بود که ساعاتی پیش در شهرستان «ده یک» ولایت غزنی سقوط کرد.

این در حالیست که برخی منابع رسانه‌ای به نقل از طالبان اعلام کرده بودند که هواپیمای «گلف استریم» آمریکایی حامل افسران اطلاعاتی آمریکا بوده است.

تأیید سقوط هواپیما و کشته شدن همه سرنشینان

گفتنی است، والی ولایت غزنی افغانستان پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به یک شرکت هواپیمائی خارجی دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بر اساس اعلام والی ولایت غزنی، هواپیمای مسافربری مذکور با ۸۳ سرنشین پس از برخورد با زمین منهدم شده و به صورت کامل سوخته است.

وزارت کشور افغانستان هم تأیید کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور افغانستان و دفتر معاون دوم رئیس جمهوری این کشور هم اکنون این سانحه را تأئید کرده اند.

پنتاگون: در حال بررسی سقوط هواپیمای نظامی مان در افغانستان هستیم

سخنگوی ستاد مرکزی ارتش آمریکا امروز دوشنبه و در واکنش به بیانیه طالبان در خصوص ساقط کردن یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در ولایت غزنی افغانستان اعلام کرد: در حال تحقیقات هستیم؛ اما هنوز به نتیجه‌گیری نرسیده‌ایم.

تصویر رسانه‌ای از هواپیمای ساقط شده

این در حالیست که رسانه‌ها دقایقی پیش عکسی را از این هواپیما منتشر کردند که بر بدنه آن مشخص است هواپیما از نوع E-11A بوده که ارتش امریکا برای نظارت و جاسوسی از آن بر فراز افغانستان استفاده می کرده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین