کد خبر: ۲۱۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی خشم خود را از حملات مداوم علیه تاسیسات آمریکایی در عراق ابراز داشته است.
ناطقان:  به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا عصبانیت خود را از حملات مداوم از سوی گروه‌های شبه‌نظامی به تاسیسات آمریکایی در عراق از جمله حمله موشکی روز یکشنبه به سفارت آمریکا ابراز داشته و گفته است، این حمله موشکی اخیر منجر به زخمی شدن یک نفر شده است.

پامپئو مجددا ابراز عقیده کرده که این حملات "بی‌توجهی علنی به حاکمیت عراق و شکست در مهار این گروه‌های مسلح خطرناک" را نشان می‌دهد.

او در عین حال از پایبندی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موقت عراق به تقویت تدابیر امنیتی برای حفاظت از کارمندان آمریکایی و تاسیسات دیپلماتیک "تقدیر" کرده است.

پامپئو در اظهاراتی واهی و کشاندن پای ایران به میان مدعی شده است: "واشنگتن این حمله را تلاشی برای منحرف کردن نگاه‌ عراقی‌ها و جامعه جهانی از سرکوب شدید تظاهرکنندگان عراقی مسالمت‌جو از سوی حامیان ایران می‌داند".

وزیر خارجه آمریکا از نخست وزیر موقت عراق خواست برای حفظ حاکمیت این کشور تلاش کند و بار دیگر تاکید کرد، آمریکا موضعش در قبال ملت عراق ثابت است و آمادگی دارد درباره چارچوب حضور نظامی خود در خاک این کشور در آینده مذاکره کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ادعا کرد: واشنگتن برای "عراقی قوی و شکوفا" تلاش می‌کند و این همان چیزی است که در چارچوب توافقنامه دوجانبه استراتژیک بین دو کشور تدوین شده است.

دفتر عادل عبدالمهدی نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد، عادل عبدالمهدی روز دوشنبه تماس تلفنی‌ای را از جانب پامپئو دریافت کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: در این تماس تلفنی بر روابط دوستی میان دو کشور تاکید و حملات به سفارت آمریکا در بغداد محکوم شد.

طبق این بیانیه، دو طرف بر تقویت تدابیر نیروهای امنیتی مسؤول حمایت از سفارت و انجام و پیگیری تحقیقات و تدابیر تضمین‌کننده برای تکرار نشدن حملات به تاسیسات دیپلماتیک تاکید کردند.

نخست وزیر موقت عراق همچنین بر اهمیت آرامش در منطقه، احترام به حاکمیت عراق و تصمیماتش، عدم مداخله در امور داخلی آن و نیز تلاش‌هاس سازنده و جدی برای رقم خوردن این مساله تاکید کرد.

سفارت آمریکا در بغداد شب یکشنبه در معرض پنج حمله موشکی از نوع کاتیوشا قرار گرفت که گفته می‌شود دو مورد آن به داخل محوطه سفارت اصابت کرد در حالیکه هیچ گروهی مسؤولیت آن را برعهده نگرفته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین