کد خبر: ۲۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
ایالات متحده به بوریس جانسون هشدار داده که هرگونه توافق تجاری میان واشنگتن و لندن، منوط به نتیجه مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا خواهد بود.
ناطقان: به نقل از ایندیپندنت، «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در جریان دیدار از لندن تاکید کرده که نسبت به امضای یک توافق تا آخر سال جاری که سخت مورد توجه طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، خوشبین است اما با این وجود اعلام کرده که این توافق مشروط به نتیجه بخش بودن مذاکرات لندن با بروکسل است.

منوچین خاطرنشان ساخته که پیش از آنکه واشنگتن بتواند توافقی برای گسترش بازرگانی با بریتانیا امضا کند، انگلیس باید مسائل خاصی که با اتحادیه اروپا وجود دارد، حل کند.

لازم به ذکر است، منوچین در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر سر مالیات بر خدمات دیجیتالی با ساجد جاوید، همتای انگلیسی خود درگیری لفظی داشته است.

ایالات متحده و انگلیس در مورد وعده جاوید برای وضع ۲ درصد مالیات بر گوگل و فیسبوک و دیگر غول‌های دیجیتالی، مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

آمریکا تهدید کرده است در آن صورت، با وضع تعرفه بر صادرات خودروهای ساخت انگلیس به آمریکا، مقابله به‌مثل خواهد کرد.

منوچین در اظهاراتی در اتاق فکر «چَتَم هاوس» در لندن، گفت: «ایالات متحده قویاً احساس می‌کند که وضع هرگونه مالیات بر مؤسسات دیجیتالی، تبعیض‌آمیز و نامناسب است.»

در حالی که دولت انگلیس امیدوار است بتواند به محض خروج از اتحادیه اروپا در روز جمعه، با آمریکا وارد یک توافق سریع برای کاهش تعرفه‌ها و دیگر موانع بازرگانی شود، اما احتمال بروز یک جنگ تجاری میان دو طرف نیز بعید به نظر نمی‌رسد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین