کد خبر: ۲۱۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
پوریان گفت: خرید تضمینی راهگشای کاهش انباشت دام در واحد‌های دامداری نیست.
ناطقان: منصور پوریان رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور درباره تاثیر وقوع سیل اخیر در بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به آنکه سیل تنها در منطقه سیستان و بلوچستان حادث شد است از این رو این امر در کنار فراوانی تولید و انباشت دام در واحد‌های دامداری نتوانسته خللی در عرضه یا التهاب قیمت در بازار ایجاد کند.

رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور افزود: با توجه به تراکم دام در واحد‌های دامداری از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود استراتژی اتخاذ کنند تا معضل فعلی رفع شود چرا که خرید تضمینی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای رفع بحران فعلی باشد.

پوریان ادامه داد: تجربه نشان داده که در شرایط فعلی خرید تضمینی از دامداران امکان پذیر نیست ضمن آنکه جلوگیری از واردات هم نمی‌تواند راه حل مناسبی برای کاهش انباشت دم در واحد‌های دامداری باشد چرا که طی سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به سبب واردات گوشت گوسفندی منجمد کشتار میش و ماده به حداقل رسید که این امر به ظرفیت دام مولد کشور کمک کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر صادرات دام به بازار‌های هدف گفت: در حال حاضر صادرات محدود دام برای پروسه زمانی مشخص می‌تواند از انباشت دام در بخش دام سبک و سنگین بکاهد.بیشتر بخوانید: سردرگمی تولیدکنندگان گوشت قرمز برای بازار شب عید/ انتقاد مسئولان از تاخیر دولت در صدور مجوز دام
او ادامه داد: اگر چه برخی مسئولان معتقدند که با رفع ممنوعیت صادرات شاهد تلاطم قیمت گوشت در بازار خواهیم بود، اما در شرایط فعلی جمعیت دام از حد نرمال و معمولی فراتر رفته است که به همین خاطر صادرات تاثیری در نوسان قیمت در بازار ندارد.

رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه طرح خرید تضمینی یا ممنوعیت واردات گوشت در تعادل قیمت در بازار داخل تاثیری ندارد بیان کرد: با توجه به نیاز چشمگیری پرواربند‌ها مسئولان ذی ربط باید اجازه دهند دام‌های سنگین با وزن ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلو گرم و در بخش ام سبک دام با وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلو از کشور خارج شود تا شاهد استمرار میان تولید کنندگان نباشین.

پوریان در پایان قیمت هر کیلو دام سنگین را ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان و دام سبک را ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس هر کیلو لاشه گوسفندی با نرخ ۵۰ هزار تومان و لاشه دام سبک با نرخ ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
برچسب ها: بازار ، گوشت ، تحولات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین